Događaji

nikad ispunjeno obećanje

Prosvjednici blokirali autocestu zbog tunela kroz Biokovo

Prosvjednici blokirali autocestu zbog tunela kroz Biokovo
Ivo Cagalj/PIXSELL

Zagorani, Primorci, Hercegovci, otočani. Više stotina prosvjednika, uz sirene, stalo je na Ravči, na cesti za nigdje. Tunel kroz Biokovo, najavljivan jos za vrijeme Austro-Ugarske, koji bi cijelo ovo područje spasio od iseljavanja, zbog vladajućih je, kažu prosvjednici, još uvijek daleka budućnost.

Radove na tunelu izmedu Ravče i Drvenika, predstavnici tada vladajućeg HDZ-a, svečano su otvorili jos 2009. Ni metra tunela 10 godina kasnije, a Hrvatske ceste ga ne planiraju ni u svojim projekcijama do 2021.

"Briga me tko je na vlasti, ni županiji, ni Vladi, ovo je pitanja opstanka 15 tisuća ljudi", poručio je Ante Pranić, gradonačelnik Vrgorca.

Vozilima formirali prosvjednu kolonu

Tvrdnje organizatora nisu utemeljene jer se projekt "neupitno priprema i njegova izgradnja planira", poručuju iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture. U tijeku je izrada Studija izvedivosti za projekt. Njeni preliminarni elementi ukazuju kako je moguće definirati varijantu spojne ceste koja ima gotovo u pola kraće tunele, a time i osjetno nižu cijenu od prvotnih 740 milijuna kuna.

"Gledajte ovo je već treća studija izvodljivosti, dakle mi imamo i studiju utjecaja na okoliš, imamo izmjenu lokacije, tunel je spreman za građevinsku, međutim izbačeni smo iz trogodišnjih projekata Hrvatskih cesta, a na primjer za tunel Kozjak za kojeg ne postoji ništa je stavljen u plan", kazao je Nikša Peronja, načelnik Jelse.

Vozilima je formirana prosvjedna kolona - autocestom do Vrgorca vozilo se 40 na sat. U Vrgorcu šef županijskog HDZ-a i tadašnji župan koji je 2009. otvarao radove na tunelu, spremno je čekao sa odgovorom tko je zakočio tunel.

HDZ-ovci tvrde da je prosvjed politička kampanja

"SDP ova vlada, ona je zaustavila ovaj projekt, to neka bude na znanje svima, do dolaska sSDP-ove vlade 2011. je napravljena i lokacijska dozvola i studija okoliša, sve je to napravljeno za vrijeme HDZ-ovih vlada, a u vrijeme SDP-ove vlade čiji načelnici danas organiziraju prosvjed se zaustavio ovaj projekt", kazao je Ante Sanader, predsjednik županijskog HDZ-a.

Nakon studije izvodljivosti, ići će se, kažu, na povlačenje EU sredstava, a potom i gradnju. Gradonačelnika Vrgorca i njegove kolege SDP-ove načelnike prozivaju za politikanstvo. Praniću nabrajaju njegove projekte u zastoju.

"Recimo obećao je aerodrom Raščane, rečeno je da je bio sastanak s investitorima pa ga ovim putem pitamo dokle je taj projekt došao s obzirom da je to njegova ideja", pita se Rudolf Grljušić, vijećnik HDZ-a Vrgorac.

U Vrgorcu uskoro počinju izbori za mjesne odbore, HDZ-ovci su sigurni, prosvjed je tek politička kampanja. 

Pranić: 'Dosta nam je da nas netko zavlači'

Reporter RTL-a Matko Slatarić o ovoj temi razgovarao je s gradonačelnikom Vrgorca Antom Pranićem. S obzirom da je razdoblje za povlačenje sredstava iz EU fondova između 2021. i 2017. što znači da će se Vrgorčani i mještani načekati tunela, Pranić poručuje kako je to scenarij koji ne odgovara ni Gradu Vrgorcu, ni Hvaru ali ni zapadnoj Hercegovini. 

"Imali smo sporazum iz 2005. gdje se cesta trebala raditi do 2008. Otvarali su se radovi 2009. da bi 2019. imali prosvjed i ministarstvo govorilo o kojekakvim projektiranjima. Znamo što se kod nas događa kod projekata i bespovratnih sredstava. Slijedeće programsko razdoblje nemamo na papiru", kazao je Pranić.

Iako su ga prozvali za politikanstvo, Pranić tvrdi da je zajednički memorandum o ovoj temi potpisalo 20 gradonačelnika i načelnika iz Korčule, Hvara, Pelješca, Makarskog Primorja, zapadne Hercegovine 2016. godine. 

"Postoji veliki konsenzus. Rekli smo da to nije politički prosvjed. Zašto se pojedini gradonačelnici i načelnici iz HDZ-a nisu pojavili na prosvjedu, morate pitati njih. Očito je stranačka stega veća od bitnijih interesa", smatra Pranić.

Na pitanje je li novi prosvjed u sezoni dobar alat za rješavanje ovog problema, Pranić poručuje kako na ovome neće stati. "Dosta nam je da nas netko 10 godina zavlači, da ljudi iseljavaju iz ovog dijela Dalmacije.

Tražimo od Vlade da projekt proglasi strateškim interesom, kao i konkurentni projekt tunela Kozjak. Želimo da bude u financijskom planu Hrvatskih cesta do 2021. kao što je tunel Kozjak. Dosta nam je laži i obmana i obećavanja, dobrih namjera i poza. Želimo da se to realizira", zaključuje Pranić. 


Reci što misliš!