Gluhi nisu glupi!
Gluhu i gluhoslijepu djecu treba uključiti u redoviti obrazovni sustav
Stručnjaci savjetuju da gluha i gluhoslijepa djeca ne idu u posebne škole nego da se uz prevoditelje znakovnog jezika školuju s čujućim vršnjacima. Ministarstvo znanosti i obrazovanja najavljuje rješenje obrazovanja gluhe i gluhoslijepe djece u sklopu cjelovite kurikularne reforme.
Gluhi nisu glupi! Glavna je to poruka poslana s okruglog stola Inkluzivno obrazovanje – škola za sve. Naime, jezik, a u slučaju gluhih i gluhoslijepih znakovni jezik, osnova je razvoja intelektualnih mogućnosti djece.
Zbog toga Hrvatski savez gluhoslijepih Dodir traži da se gluhoslijepoj, gluhoj i nagluhoj djeci osiguraju iste obrazovne mogućnosti kakve imaju njihovi čujući vršnjaci.
"Treba pronaći sustavno rješenje za angažiranje prevoditelja znakovnog jezika u dječjim vrtićima. Trenutačno u Hrvatskoj vrtić uz prevoditelja pohađa šestero djece u Zagrebu i Varaždinu zahvaljujući financiranju lokalnih vlasti, no isto bi trebalo biti dostupno gluhoj i gluhoslijepoj djeci diljem zemlje. Gluhoj i gluhoslijepoj djeci školske dobi treba omogućiti stručnog prevoditelja znakovnog jezika veći broj sati. Trenutačno je rješenje ograničeno i neodgovarajuće“, istaknula je dr. sc. Sanja Tarczay, predsjednica Hrvatskog saveza gluhoslijepih Dodir.
U Hrvatskoj je u redoviti obrazovni sustav uključeno 80 posto djece s teškoćama među kojima su i gluha te gluhoslijepa djeca.
"U sklopu cjelovite kurikularne reforme postoji Okvir za poticanje i prilagodbu iskustava učenja te vrednovanje postignuća djece i učenika s teškoćama, pa će se reformom gluhoj i gluhoslijepoj djeci omogućiti bolja inkluzija u obrazovni sustav“, poručila je Lidija Kralj, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja.
Hrvatski stručnjaci dr. sc. Vladimira Velički i Igor Kusin pojašnjavaju kako je gluhima i gluhoslijepima znakovni jezik materinski jezik te da ga trebaju svladati u prvim godinama života. Napominju da oni jedino vidom mogu primati informacije. Uskraćivanjem prevoditelja znakovnog jezika, a time i primanja punih informacija, djeci se uskraćuje razvijanje punog intelektualnog potencijala.
Vezane vijesti
-
Premijer Andrej Plenković u srijedu je ustvrdio kako treba najoštrije prekršajno sankcionirati osobe koje upadaju u škole te ocijenio da je takvo ponašanje nedopustivo i nije mu jasno s obzirom na, kako je istaknuo, obazrivost i fleksibilnost Stožera pri donošenju epidemioloških mjera.
-
Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs ne vidi problem u odluci varaždinskog stožera da se u višim razredima osnovnih škola ne moraju nositi maske, ali je i ocijenio da neki na toj temi izvode blesave performanse kako bi dobili medijsku pozornost, apostrofirajući Živi zid.
-
Ravnatelj Instituta za društvena istraživanja Boris Jokić poručio je u srijedu da škole nužno moraju ostati otvorene, predstavljajući rezultate istraživanja koji pokazuju da je pandemija negativno utjecala na veliku većinu učenika, njihovu motivaciju i mentalno zdravlje.
-
Učenici su tijekom ove školske godine proveli 78 posto sati na nastavi u školi, dok ostatak otpada na C model ili online nastavu, izjavio je u nedjelju ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.
Izdvojeno
-
Zagrebački ETER Band, poznat po zabavnim nastupima i raznovrsnom repertoaru, u nedjelju, 15. prosinca prvi put će nastupiti na zadarskom Adventu.
-
Javnim pozivom za predlaganje programa javnih potreba u kulturi Grada Zadra za 2025. godinu planirana je dodjela sredstava u iznosu od 332.000,00 eura.
-
Fra Marin će održati nagovor, potom predvoditi misno slavlje i euharistijsko klanjanje uz pjevanje Zbora mladih župe Bokanjac. Početak je u 19.30 sati.
-
Predsjedničke kandidatkinje Možemo! Ivana Kekin upozorila je u subotu da oko 300 tisuća žena u Hrvatskoj nema svog primarnog ginekologa i nadležni trebaju raditi da se to promjeni, a na upit novinara o svojoj vili u Istri rekla je da je zaradila, doktorica je znanosti, a muž rock zvijezda.
Reci što misliš!