Događaji

zašto se stabla ne presade?

Uklanja se drvored fafarikula u ulici J.J.Strossmayera kako bi se pogodovalo Dogus Grupi

Uklanja se drvored fafarikula u ulici J.J.Strossmayera kako bi se pogodovalo Dogus Grupi

Grad Zadar je još jednom bez borbe pokleknuo te drvored fafarikula u ulici J.J. Strossmayera nestaje a cesta se širi na putu prema budućem objektu Dougs Grupe. Iz Udruge Eko-Zadar pitaju je li to baš slučajno i je li moglo drukčije?

Na temelju svakodnevnih prijava i upita građana grada Zadra na servis Zeleni telefon, Udruge Eko Zadar, povodom neslužbene objave na internet portalu Zadarskilist.hr o „izmještanju“ drvoreda fafarikule prilikom rekonstrukcije raskrižja kod Marine (ulica J.J. Strossmayera) upit o sudbini postojećih stabala i planiranom izgledu buduće prometnice uputili smo Gradu Zadru, Upravnom odijelu za prostorno uređenje i graditeljstvo te Uredu Gradonačelnika, kazuju iz Eko Zadra.

Dobili smo odgovor da će se stabla ukloniti jer presađivanje nije moguće a da se ne ošteti korijen, te su nam pokazali skicu nove zelene površine: 8 stabala Pinus pinie, 2 stabla Robinia hispida (roza ukrasni bagrem), 3 stabla  Lagerstroemia indica  (kineski jorgovan), 5 sadnica agave, 35 sadnica ružmarina, 95 sadnica cotoneaster dammeri - polegle dunjarice, te 42 sadnice abelia grandiflora (sjajna abelija).

Kako smo udruga koja se zalaže za održivost stabala, mišljenja smo da je i ovaj put izostala volja presađivanja stabala, kao i nedovoljna informiranosti građana, te sudjelovanje građana (inicijativa, udruga, pojedinaca) u prostornom planiranju i odlučivanju.

Farsa je da se na  način rješava prometna gužva. Gužve će biti i dalje na svakom raskrižju na području grada. Ljetni mjeseci pokazuju svu nepripremljenost i nedostatak političke volje, da se tome stane na kraj. Smanjenje prometne gužve može se dugoročno ostvariti povećanjem kilometara obilježenih biciklističkih staza, poboljšanje kvalitete postojećih i izgradnjom novih pješačkih staza, gradnjom garaža na rubnim dijelovima grada te ulaganjem u bolji javni prijevoz.

Poluotok je potrebno osloboditi od automobila, dostava se treba vršiti električnim vozilima a sve to zajedno treba odlučivati i kreirati s građanima, svih dobnih skupina, uključenih u sve korake donošenja odluka.

Grad nam se ne razvija u dobrom smjeru. Tamani se zeleni fond i ne radi dovoljno na poboljšanju kvalitete života svojih sugrađana. Komunikacija između građana i Grada Zadra ni ovaj put nije bila dostatna. Objava planova na Oglasnoj ploči u zgradi na Narodnom trgu 1 i ovaj se put pokazuje nedovoljnom. Također uloga Mjesnih odbora upitna pošto isti nisu niti bili upoznati s planovima rekonstrukcije.

No, još jedan detalj, nemojmo zaboraviti da drvored nestaje a cesta se širi na putu prema budućem objektu Dougs Grupe, poentiraju iz Eko Zadra.

Demantij iz Dogus grupe

U potpunosti odbacujemo sve navode i nagađanja kojima se Dogus grupa dovodi u vezu s uklanjanjem drvoreda u ulici J.J.Strossmayera. Dogus grupa ni na koji način ne može biti odgovorna za prometna ili prostorna rješenja koja su u nadležnosti grada Zadra- poručili su danas iz Dogus Grupe kao odgovor na navode Udruge Eko Zadar u  članku.


Reci što misliš!