Događaji

Zadarska županija

Zadarski turizam Česi doživljavaju kao brand

Zadarski turizam Česi doživljavaju kao brand

S obzirom da se Zadarska županija prometno sve više približava Europi, za očekivati je veći broj gostiju iz Češke

Na sajmu Regiontour 2007 u Brnu u Češkoj Republici, Zadarska županija uspješno je predstavila svoj turistički proizvod kao regija partner sajma, koji uživa ugled najvećeg prezentacijskog sajma dostignuća u turističkoj "industriji". Štand Zadarske županije, koji su u obliku kamene dalmatinske kućice osmislili scenografi Neno Stojaković i Darko Petković, u tri je dana održavanja sajma bio jedan od najposjećenijih izlagačkih prostora, ne samo zbog originalnosti nego i ponude. Naime, Regiontour okuplja preko tisuću izlagača iz 25 zemalja Europe i svijeta, najvećim dijelom iz sektora turizma, a sajamski prostor obiđe oko 37 tisuća posjetitelja.

Osim direktora Turističke zajednice Zadarske županije Ive Dunatova, direktora TZG Zadra Zvonimira Šupe te vrijednih djelatnika na štandu, veliki doprinos dao je i župan zadarski Ivo Grbić koji je na otvaranju sajma sa češkim domaćinima pred 70-ak novinara održao tiskovnu konferenciju. Osim što je župan Grbić novinarima dao osnovne informacije o našoj županiji i njenom turističkom prometu, iznio je i svoja razmišljanja o suradnji zadarske i južnomoravske regije, koja će se u budućnosti u najvećem dijelu i razvijati kroz turističku djelatnost. Grbić je češke novinare pozvao u Zadar i županiju da se i sami uvjere u njegove riječi te da svoje doživljaje prenesu svojim sunarodnjacima.

O turističkoj suradnji bilo je riječi i na brojnim susretima koje je jako izaslanstvo Zadarske županije, Grada Zadra, gospodarstvenika, turističkih djelatnika i visokog školstva odradilo u svega dan i pol službenog boravka u centru Južnomoravske regije. U razgovorima s predstavnicima regionalne vlasti, uspješne južnomoravske Razvojne agencije (jedne od dvije najuspješnije od 13 koliko ih ima u Češkoj) i Tehnološko-inovacijskog inkubatora, naši su predstavnici istaknuli da se zadarska regija kvalitetnom promidžbom godinama predstavlja na češkom tržištu, prvenstveno preko turističkih sajmova. Ipak, smatraju da ta brojka treba biti veća.

Primjerice, Zadarsku županiju godišnje posjeti malo manje od 80.000 Čeha koji ostvare oko 550.000 noćenja, što je ispod 10% ukupno ostvarenih noćenja i broja gostiju. S obzirom da se Zadarska županija prometno sve više približava Europi, za očekivati je da će, zahvaljujući i ovakvim susretima, broj gostiju iz Češke svake naredne turističke sezone biti u porastu. Česima smo zanimljivi bili i prije 30 godina, a na svaki naš spomen da smo iz Zadra, posjetitelji sajma reagirali su s oduševljenjem koje je teško opisati. No, nisu bez zamjerke. Kažu, ponekad i ponegdje osjećaju da ih ne volimo.


Reci što misliš!