Događaji

Tragedija na Kornatu

Pilot kanadera htio je ostati gasiti Kornat, ali ga je kontrola leta preusmjerila u Vodice

Pilot kanadera htio je ostati gasiti Kornat, ali ga je kontrola leta preusmjerila u Vodice

Tijekom gašenja požara pilot nije uvijek imao radio vezu s kontrolom leta u Zemuniku, što se pripisuje konfiguraciji terena odnosno tzv. lošoj radio vidljivosti

Pilot kanadera koji je kobnog 30. kolovoza gasio požar na Velikom Kornatu, kapetan Stjepan Lešković, u svome iskazu je rekao kako je oko 15.20 sati od kontrole leta u Zemuniku primio uputu da krene prema Vodicama gdje je trebao gasiti drugi požar, piše Nacional.

Iako je bio protiv toga, Lešković je desetak minuta prije nesreće okrenuo zrakoplov i pošao prema Vodicama. Ubrzo zatim nesretni vatrogasci su stradali, a da to nitko nije znao.

Prema iskazu Frane Lučića, tri sata su čekali dolazak spasilačke ekipe prevođene Stjepanom Božićem koja je helikopterom izvukla ranjene vatrogasce.

Lešković je pak kazao kako je prema Velikom Kornatu s aerodroma u Zemuniku poletio oko 14.30 sati, te je desetak minuta kasnije vidio da je požar započeo oko uvale Vrulje, smještene s jugoistočne strane otoka, te se nošen jakim južnim vjetrom koji je prema njegovoj procjeni puhao brzinom od 20 čvorova, velikom brzinom širio jugoistočnom stranom otoka u pravcu zapada u obliku slova V.

Tijekom gašenja požara pilot nije uvijek imao radio vezu s kontrolom leta u Zemuniku, što se pripisuje konfiguraciji terena odnosno tzv. lošoj radio vidljivosti. Zbog toga se u jednom trenutku morao popeti na oko 300 metara visine kako bi bazi u Zemuniku javio da na Veliki Kornat zbog siline požara treba poslati pojačanje.

U tim je trenucima preko radio veze doznao kako na Veliki Kornat neće doći pojačanje, ali je u svome iskazu konstatirao kako je djelovanje kanadera već do tada dalo dobre rezultate te kako bi nastavak djelovanja iz zraka omogućio lokaliziranje požara.

Međutim, oko 15.20 sati pilot Croatia Airlinesa, koji je putničkim zrakoplovom letio u zoni kontrole leta Zemunik, pilota kanadera je obavijestio o pozivima zemuničke kontrole leta koja je Leškovića preusmjerila na požarište kod Vodica.

Tijekom leta do Vodica uspostavio je vezu sa zapovjednikom Slavicom koji mu je rekao "kanader, požar nam ide prema kućama", misleći na požar kod Vodica. Lešković kaže kako je tada Slavicu upozorio na ozbiljnost situacije na Velikom Kornatu, na što mu je ovaj odgovorio "ovdje imamo ugrožen kuće, baci nam veliki plamen, pa ćemo vidjeti."

Kanader je od 15.30 do 16 sati na požarište kod Vodica bacio osam "vodenih bombi" nakon čega je sa snagama na terenu dogovoreno kako je prestala potreba za njegovim djelovanjem na tom požarištu.

Pilot je zatim kazao kako se vraća na Veliki Kornat gdje će nastaviti s gašenjem, a Slavica se s time složio.

Lešković je na kraju iskaza kazao kako bi bilo korisnije da nije odlazio s Velikog Kornata jer je situacija kod Vodica bila manje složena, prenosi Nacional.


Reci što misliš!