Događaji

Studenti i obrazovanje

Što traži Socijalni front učenika i studenata - SFUS?

Što traži Socijalni front učenika i studenata - SFUS?

... ali i precizno definiranje uvjeta upisa semestra, te preduvjeta upisa pojedinih predmeta ili grupe predmeta

Jučer je u Zagrebu održan prosvjed studenata matematike sa zagrebačkog PMF-a. Prosvjed je organizirao SFUS ( Socijalni front učenika i studenata), a kako bismo našem čitatelju pojasnili o čemu se u prosvjedu zaista radi, prenosimo proglas koji je SFUS objavio na svom službenom blogu.

Studenti matematike i udruga SFUS zahtijevaju uvođenje dodatnih termina polaganja ispita za studente po "bolonjskom programu" kao i precizno definiranje uvjeta upisa semestra, te preduvjeta upisa pojedinih predmeta ili grupe predmeta.

Tko je SFUS i što želi?

U trenutku u kojem se mladi nalaze u općoj apatiji, u kojem se učenici i studenti od strane obrazovnih institucija i države shvaćaju kao puki objekti, u kojem je jedina svrha obrazovanja stvaranje dodatne radne snage za potrebe tržišta, u kojem ni učenici ni studenti ne mogu sudjelovati u odlučivanju u pitanjima koja su za njih od neposrednog interesa, te konačno, u situaciji kada ne postoje istinske organizacije koje bi štitile njihove interese, jer sve službene imaju samo formalno značenje, te služe prvenstveno kao instrument političkih stranaka, mi borbeni studenti i učenici ujedinili smo se u cilju pobune protiv takvoga stanja u Socijalni front učenika i studenata. Nitko nam neće pomoći osim ako se ne organiziramo i učinimo to sami. To je razlog nastanka SFUS-a - Borba je počela i vodit ćemo je svim raspoloživim demokratskim sredstvima!

1.) Želimo obrazovanje čiji će glavni cilj biti stvaranje potpuno razvijenih, kreativnih i humanistički orijentiranih ljudi. Ovo treba biti primarni cilj obrazovanja, prema kojemu se sve ostalo treba odnositi kao sredstvo. Nedopustivo je da obrazovanje kao proces bude u potpunoj službi institucijama, državi i tržištu kao što je sada. Obrazovanje, također, mora biti dostupno svima bez obzira na socijalni status.

2.) Obrazovanje, gledano sa etičkoga aspekta, treba polaziti od pozitivnih tekovina svih civilizacija i kultura, ne diskriminirajući, ne favorizirajući, te ne namečući nasilno ni jedan kulturni obrazac. Zbog toga se zalažemo sa ukidanje nastave vjeronauka u svim osnovnim i srednjim školama, te uklanjanje vjerskih simbola iz svih škola i fakulteta. Vjerski osjećaji moraju biti privatno pravo svakoga pojedinca i ne smiju se na takav način institucionalno nametati.

3.) Želimo potpunu autonomiju fakulteta! Postojeće stanje u kojem država i vladajuće stranke manipuliraju fakultetima na način koji im odgovara je u potpunosti nedopustivo. Tražimo zabranu donošenja svih zakona koji omogućavaju povlašten upis na fakultet prema kriterijima koji nisu povezani sa znanjem učenika, kao što je na primjer famozan zakon o djeci branitelja.

4.) Osnovnoškolsko, srednjoškolsko i fakultetsko obrazovanje, za razliku od toga kako stvari stoje sada, ne smije dovoditi to zasićenja učenika i studenata, ali ni do stvaranja idiotske ograničenosti na izrazito uski skup znanja. Ono mora razvijati univerzalnost, ali istovremeno pružati svakome pojedincu mogućnost da razvije vlastite sklonosti.

5.) Zbog do sada rečenoga poručujemo - SMRT BOLONJSKOM PROCESU! Jedina prava svrha Bolonjskog procesa je potpuno podređivanje fakultetskog obrazovanja potrebama kapitala. Od studenta se nastoji stvoriti samo poslušne kotačiće u mehanizmu tržišta. Posljedice toga bit će daljnje zaglupljivanje i opterećenje studenata, stvaranje fach idiota, odumiranje disciplina od kojih nema neposredne ekonomske koristi, te daljnja diskriminacija siromašnih studenata.

6.) U potpunosti je nedopustivo da se kroz nastavni program neobjektivno i tendenciozno predstavljaju i nameću shvaćanja koja proizlaze iz politike vladajućih stranaka, kao što je na primjer slučaj sa pitanjem Europske Unije i NATO pakta.

7.) Studenti i učenici preko svojih organa moraju imati pravo punopravno sudjelovati u bavljenju pitanjima koja su povezana sa njihovim položajem, te organizacijom i planovima škola i fakulteta.

Naravno da se obrazovanje kao proces ne zbiva u vakuumu nego uslijed konkretnih društvenih prilika od kojih, kao što je poznato, ekonomska situacija ima presudan utjecaj na njegovu kvalitetu. Obrazovanje ne može biti kvalitetno i uspješno, ako učenici i studenti nisu oslobođeni briga koje proizlaze iz niskog socijalnog statusa. Zbog toga je naše udruženje, kao što mu samo ime govori, socijalni front, te stavlja borbu za podizanje ekonomskog položaja studenata i učenika u prvi plan.

8.) Tražimo ukidanje svih oblika školarina, upisnina, plaćanja birokratskih troškova itd. Sve troškove ovoga oblika treba podmirivati država.

9.) Želimo besplatne udžbenike za sve razrede osnovne i srednje škole.

10.) Tražimo uvođenje besplatnog javnog prijevoza za studente i učenike u svim gradovima Hrvatske.

11.) Zahtijevamo povećanje popusta na autobusni i željeznički promet, te dodatni popust za učenike i studente koji žive udaljeno od mjesta svojeg školovanja

12.) Tražimo materijalnu pomoć države svim studentima i učenicima koji se školuju daleko od mjesta gdje žive, u skladu sa materijalnim statusom njihove obitelji, a do te razine da ih socijalni status ne može onemogućiti u izboru škole ili fakulteta.

13.) Tražimo drastično veća izdvajanja, te osiguravanje materijala i adekvatnog prostora za kulturne i znanstvene projekte čiji su nosioci učenici i studenti, te njihove udruge.

14.) Zahtijevamo opće poboljšanje životnih i higijenskih prilika u domovima i menzama.

Zahtjevi i ciljevi znače malo ako ostaju na nivou puke deklaracije, te ako ne postoji strategija za njihovo ostvarivanje. Počinjući sa svojim radom ne počinjemo od ničega, jer iza sebe imamo iskustva i pouke borbe naprednih studenata iz cijeloga svijeta, u čemu posebno mjesto i izvor inspiracije predstavlja francuski studentski pokret, te naravno slobodoumna 1968.

15.) Sadašnje stanje se može promijeniti jedino ako se studenti i učenici svih škola i fakulteta povežu, ujedine i organiziraju u borbeni socijalni front. Moramo shvatiti da su naši interesi jedinstveni. No, u današnje vrijeme ni to više nije dovoljno - potrebno je povezivanje i suradnja studenata i učenika svih zemalja, bez obzira na nacionalne, kulturne, rasne, religijske, seksualne i druge oblike razlika.

16.) Povezivanje i udruživanje treba poprimati što čvršće i dugotrajnije oblike, te nikako ne smije ostati na samo formalnoj razini. Gdje god je moguće, u svim školama i fakultetima studenti i učenici trebaju stvarati demokratske organe koji će koordinirati djelovanje i aktivnosti u sklopu škola i fakulteta, te izabirati organe koji imaju funkciju legitimnog predstavljanja i koordiniranja aktivnosti učenika i studenata na općinskom i nacionalnom nivou.

17.) Oblici borbe kojima ćemo nastojati ostvariti svoje ciljeve proizlaze iz tradicije dosadašnjeg naprednog studentskog pokreta. Prije svega peticije, prosvjedi, demonstracije, okupacije fakulteta itd...

18.) Položaj studenata i učenika najuže je povezan sa položajem onog sloja stanovništva koje živi od svoga rada i stvara nove vrijednosti - radnika. Poboljšanje života učenika, studenata i radnika može nastupiti samo ako se za taj cilj bore ujedinjeni. Potrebna je potpuna solidarnost i što prisnija suradnja između sindikalnog, te studentskog i učeničkog pokreta. Davat ćemo svu moguću podršku i, ako okolnosti dozvole, fizički sudjelovati u svakom štrajku, prosvjedu i okupaciji tvornice.

19.) Mi studenti i učenici moramo shvatiti da predstavljamo najsvježiji, najpoletniji, te najborbeniji sloj stanovništva, a ujedno i sloj stanovništva koji u svojim rukama nosi budućnost. Zbog toga je na nama velika ljudska i moralna odgovornost. Ne smijemo zatvarati oči pred izljevima mržnje, šovinizma, ksenofobije i primitivizma kojima smo često svjedoci u našem društvu. Moramo poduzeti sve što je u našoj moći da ovakav oblik pojava jednom za uvijek nestane sa lica zemlje. A istovremeno, moramo poduzeti sve da spriječimo političare, kriminalce i tajkune u uništavanju naše budućnosti.

Opširnije na: http://sfus.blog.hr/



Reci što misliš!