Događaji

Predsjednički izbori

Slovenski mediji: Jelinčičev populizam brine

Slovenski mediji: Jelinčičev populizam brine

Jelinčič je u prvom krugu predsjedničkih izbora osvojio 20 posto glasova nacionalističkom retorikom i "euroskepticizmom"

Populizam Zmage Jelinčiča brine analitičare i komentatore dok vodeći slovenski političari još uvijek podcjenjuju "fenomen Jelinčiča". On je u prvom krugu predsjedničkih izbora osvojio 20 posto glasova nacionalističkom retorikom i "euroskepticizmom".

Ljubljanski dnevni list Dnevnik tako tvrdi da je za Jelinčiča glasovalo pola birača mlađih od 30 godina, više muškaraca nego žena, ali u prvom redu da je glasove osvojio kod onih koji su nezadovoljni politikom i političarima.
Pri tome, list upozorava na izjavu premijera Janeza Janše, koji je Jelinčiča ocijenio državotvornijim od Danila Tuerka, jer se borio za Sloveniju prilikom njena nastanka, te na karakterističnu šutnju ostalih istaknutih političara, pa i samih predsjedničkih kandidata.

Mariborski list Večer ističe da je Jelinčičeva šokantna retorika kod nekih birača stvarala privid da se svi problemi u državi, pa i oni najteži, mogu vrlo brzo riješiti, čime se izdvajao od ostalih koji su slali miješane poruke, nastojeći se svidjeti biračima svih uvjerenja.

Politolog i socijalni psiholog Vlado Miheljak izjavio je za Delo da Jelinčičevih 20 posto glasova za one koji poznaju prilike nije iznenađenje, jer je populizam trend koji je u Europi u porastu.

Glavni urednik Dela Janez Markeš upozorava u utorak u svom uvodniku da je Jelinčičeva netolerantna retorika vjerojatno posljednje upozorenje slovenskoj visokoj politici da počne raspravu o temeljnim kulturnim vrijednostima, jer će upravo rasprava o vrijednostima biti u središtu drugog kruga.


Reci što misliš!