Događaji

Kupovanje

HUP: Bojkot kupovanja neće utjecati na smanjenje cijena

HUP: Bojkot kupovanja neće utjecati na smanjenje cijena

Iz Udruge se nadaju da će građani i potrošači, u uvjetima slobodnog tržišta ali i slobode izbora, bez obzira na akcije udruga, znati donijeti najbolju odluku za njih i njihove obitelji

Bojkot kupnje, na kojeg pozivaju udruge za zaštitu potrošača, nikako nije odgovarajuća akcija koja može utjecati na sniženje cijena roba i usluga u našoj zemlji. Na taj način sasvim izravno preuzimaju odgovornost za primanja naših djelatnika - njih skoro 250.000, stoji u pismu Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) upućenom medijima.

Hrvatsko je gospodarstvo tržišno i na njemu vrijede pravila tržišnog utvrđivanja cijena. Hrvatska udruga poslodavaca već je više puta isticala da trgovina i domaći proizvođači nisu generatori poskupljenja, kažu iz HUP-a, te dodaju da su Poskupljenja posljedica globalnih kretanja i trendova na međunarodnom tržištu, zbivanja s cijenama sirovina i energenata, te da se s obzirom na veliku ovisnost o uvozu, u povećanjima cijena na našim policama prelijeva inflacija zemalja iz kojih se uvoze proizvodi i sirovine.

Jednako tako, dio uzroka povećanja životnih troškova, ali i troškova poslovanja hrvatskog gospodarstva, nalazi se i u poskupljenju komunalija na lokalnim razinama. Zbog svega opisanog smatramo da se na temelju sasvim pogrešnih pretpostavki stvara nepotreban i neracionalan pritisak na hrvatske gospodarske subjekte, stoji u priopćenju.

Osim toga, vezano za odabir vrste akcije iskazivanja slobodne građanske volje, organizatori bi svakako morali imati na umu da je u podlozi njihove akcije želja za smanjenjem prodaje i prometa, napominju u HUP-u.

Na taj način sasvim izravno preuzimaju odgovornost za primanja naših djelatnika, njih skoro 250.000. Vjerujemo da kod odabira akcije organizatori nisu vodili računa o ovoj važnoj činjenici, odnosno i o ovih četvrt milijuna potrošača, prozivaju iz HUP-a i dodaju da iz komuniciranih ciljeva akcije, osim želje za vlastitom promocijom, nema jasnog drugog cilja.

Drugim riječima, udruge potrošača nisu definirale svoje prijedloge za obuzdavanje rasta cijena, odnosno što je to što one (udruge) predlažu kao najbolje mjere za sadašnju situaciju i za hrvatske potrošače.

Na kraju iz Udruge se nadaju da će građani i potrošači, u uvjetima slobodnog tržišta ali i slobode izbora, bez obzira na akcije udruga, znati donijeti najbolju odluku za njih i njihove obitelji.


Reci što misliš!