Događaji

Saznanje

Kanaderi koje je Matulović oteo 1991. sa Zemunika prodani u bescijenje Grčkoj

Kanaderi koje je Matulović oteo 1991. sa Zemunika prodani u bescijenje Grčkoj

Iako se radi o starim tipovima kanadera, za pretpostaviti je koliko bi ti zrakoplovi pomogli u u gašenju požara svih ovih godina

Beogradska "Politika" objavila je priču o Milanu Matuloviću, posljednjem zapovjednikom protupožarne eskadrile na tadašnjem aerodromu Zemunik.

Danas umirovljenik u Tivtu, pukovnik nekadašnje JNA Matulović, kako piše Politika, tvrdi da je Zadranin koji se nije mogao pomiriti s raspadom Jugoslavije i građanskim ratom 1991. pa je s vojnog aerodroma Zemunik sa svojom postrojbom kanadera sletio na podgorički vojni aerodrom Golubovci.

Matulović objašnjava kako su kanaderi, kupljeni većim djelom novcima tadašnje SR Hrvatske, prodani u bescijenje Grčkoj.

"Tadašnje vlasti smatrale su da se sa šumskim požarima mogu nositi vatrogasne jedinice, ali kao što to i obično bude, život ih je demantirao u praksi, što je pokazala prošla sezona i u Srbiji, a tako i u Crnoj Gori", govorio je Matulović

Navodno se Matulović zalagao da kanaderi ostanu na području bivše SRJ, ali četiri protupožarna aviona, s 13 rezervnih motora i svom pratećom opremom sredinom 1995. poletjeli su posljednji put s aerodroma Golubovci prema Ateni gde su prodani jednom grčkom biznismenu. Jednim od četiri zrakoplova upravljao je tada "svježe" umirovljeni zapovjednik eskadrile, pukovnik Milan.

Matulovića navodno, prema pisanju Politike, su u mirovinu poslali u studenome 1991. Koliko je poznato, zbog prebacivanja hrvatskih kanadera, najprije u SRJ, a potom u Grčku za Matulovićem nije raspisana nikakva tjeralica.

Iako se radi o starim tipovima kanadera, za pretpostaviti je koliko bi ti zrakoplovi pomogli u u gašenju požara na hrvatskoj obali svih ovih godina. Nažalost, prema nekim navodima, stari kanaderi, prema sukcesijskom sporazumu o bivšoj SFRJ, ne potpadaju pod zajedničku imovinu koju potražuju zemlje sljedbenice.

Stari rekordi

Piloti starih kanadera "CL-215" i danas drže svjetski rekord u broju bacanja vodenih bombi u jednom danu. Prema proizvođaču tvrtki "Bombardier aerospaceu" iz Montreala, posada kapetan Radovan Katanić i kopilot Radoslav Kujundžić je gaseći veliki požar na Hvaru 1983. godine, u 24 sata bacila čak 225 vodenih bombi na požarište. Za ilustraciju, danas bi takvu uslugu talijanski SOREM s kojim se pregovaralo o ispomoći za slijedeću sezonu, naplatio 373.500 eura.


Reci što misliš!