Događaji

Stres

Okrugli stol na temu "Izvori nastavničkog stresa"

Okrugli stol na temu

Nemotiviranost, loš odnos učenika prema nastavnicima, neadekvatna plaća, manjak opreme, loši uvjeti rada, razredi s velikim brojem učenika, te neuljudno i drsko ponašanje učenika

U utorak, 31. ožujka 2009. godine u Velikoj Vijećnici Doma Zadarske županije s početkom u 13 sati održao se Okrugli stol na temu "Izvori nastavničkog stresa".

Okrugli stol organizirala je Županijska koordinacija za ljudska prava, a u radu su sudjelovali: Davorka Krnčević, moderatorica Okruglog stola, te predsjednica Županijske koordinacije za ljudska prava; Izabela Sorić,prof.dr.sc. sa Sveučilišta u Zadru, Odjela za psihologiju; Vera Šušić, prof. iz Osnovne škole Bartola Kašića u Zadru, te Ivan Gambiraža, načelnik Ureda načelnika Policijske uprave zadarske, dok se Luka Golem, prof. predsjednik Sindikata osnovnih škola u Zadarskoj županiji, ispričao zbog svoga izostanka.

Izabela Sorić započela je sa predavanjem na temu "Izvori nastavničkog stresa" napomenuvši kako je do rezultata došla u suradnji sa Igorom Radekom, Izv. prof. dr. sc. sa Sveučilišta u Zadru.

Posljednjih dvadesetak godina, profesionalni stres i sagorijevanje na poslu prepoznati su kao problem od kojeg posebno pati nastavničko zanimanje, ali i sva druga zanimanja koja su vezana uz pomaganje drugima.

Čovjek koji nema dovoljno snage da se nosi sa zahtjevima posla, vrlo se često susreće sa opadanjem samopouzdanja, jer svoj posao nije u mogućnosti odraditi na vrijeme ili onako kako je to od njega očekivano. Zbog toga nastavničko zanimanje spada u kategoriju izrazito stresnih zanimanja.

Istraživanja su pokazala kako izraziti stres doživljava 25% do 30% nastavnika širom svijeta, a ozbiljne posljedice su nezadovoljstvo poslom, zdravstvene tegobe, te emocionalna iscrpljenost. Naravno da će sljedeća istraživanja, nakon takvih rezultata, pokazati kako bi većina rado napustila to zanimanje i prihvatila nešto sasvim novo.

Nemotiviranost djece također uvelike utječe na stres kod nastavnika, jer nepisano pravilo glasi kako uspjeh učenika opisuje rad nastavnika, koji nije uvijek u mogućnosti posvetiti pažnju jednom djetetu kako bi ga motivirao.

Nemotiviranost, loš odnos učenika prema nastavnicima, neadekvatna plaća, manjak opreme, loši uvjeti rada, razredi s velikim brojem učenika, te neuljudno i drsko ponašanje učenika čimbenici su koji izrazito utječu na nastavnički stres.

Najmanji izvor stresa u nastavnika jesu dodatni sati nastave, što pokazuje kako zadarski nastavnici vole i žele raditi, ukoliko im se to dopusti na pravilan način.


Reci što misliš!