Događaji

Financijski neodrživ projekt?

Posao stoljeća: Vjerodostojnost ili iluzija?

Posao stoljeća: Vjerodostojnost ili iluzija?

Naime, Vlada Crne Gore očekivala je zatvorenu financijsku konstrukciju, odnosno potvrdu o odobrenom kreditu što hrvatski konzorcij nema

Vlada Crne Gore potvrdila je odluku o oduzimanju koncesije za izgradnju autoceste hrvatskom konzorciju. Predstavnici tvrtke Konstruktor još jučer su dostavili dodatna bankovna jamstva što je ocijenjeno nedovoljnim, javlja HTV

Naime, Vlada Crne Gore očekivala je zatvorenu financijsku konstrukciju, odnosno potvrdu o odobrenom kreditu što hrvatski konzorcij nema.

Crnogorski ministar prometa Andrija Lompar još je sinoć na državnoj televiziji Crne Gore izjavio kako Istina je da je Konstruktor već obaljao određene pripremne radnje za 'posao stoljeća' i pri tome imao troškova koji neće biti refundirani. Razlog tome je što Konstruktor nije, iako je prema ugovoru bio obvezan, tražio suglasnost crnogorske Vlade, tvrdi Lompar.

Učinili smo apsolutno sve kako bismo izašli ususret hrvatskom konzorciju. Prvo smo dali rok od 6 mjeseci za prikupljanje garancija, a kad to ni u tom roku nisu uspjeli riješiti, dali smo im dodatna dva mjeseca, kazao je te dodao kako bi daljnje odugovlačenje ugrozilo kredibilitet projekta i crnogorske Vlade.

Također, što se tiče izraelsko-grčkog konzorcija Aktor-HCH, Lompar je izrazio nadu da će uspjeti smanjiti cijenu smanjenjem troškova za gradnju autoceste i održavanje, koje se plaća tijekom trajanja koncesije. Podsjetimo kako je grčko-izraelski konzorcij imao za milijardu eura veću cijenu od ponude Konstruktora, Tehnike i IGH.

Hrvatski konzorcij za cijelu autocestu nudio je neto vrijednost od 2,77 milijardi eura, a udio države bio bi 1,74 milijarde eura. Konstruktor je za glavnu dionicu buduće autoceste od Podgorice do Mateševa ponudio cijenu od 910 milijuna eura, uz udio države od 603 milijuna. Grčko-izraelski konzorcij za cijelu je autocestu ponudio cijenu od 3,92 milijarde eura, uz udio države od 2,78 milijarda eura, a za dionicu od Podgorice do Mateševa ponuđeno je 1,2 milijarde, uz državni udio od 845 milijuna eura.


Reci što misliš!