Događaji

Ekološka katastrofa

Lučka kapetanija Split podiže prekršajnu prijavu protiv kapetana Damira Rušinovića

Lučka kapetanija Split podiže prekršajnu prijavu protiv kapetana Damira Rušinovića

Jadrolinijin trajekt podignut je na suhi dok remontnog brodogradilišta u Vranjicu, gdje će se, prije popravka vanjske oplate, utvrditi postoje li još neka strukturna oštećenja

Upravna inspekcija Lučke kapetanije u Splitu, nakon cjelodnevne istrage, utvrdila je da su svi upravljački uređaji na brodu Tin Ujević ispravni, te da je do udara u gat Svetog Petra u splitskoj luci sve radilo, javlja HTV

Jadrolinijin trajekt podignut je na suhi dok remontnog brodogradilišta u Vranjicu, gdje će se, prije popravka vanjske oplate, utvrditi postoje li još neka strukturna oštećenja.

Prema neslužbenim informacijama, splitska Lučka kapetanija podignut će prekršajnu prijavu protiv zapovjednika Damira Rušinovića. Test je pokazao da kapetan i članovi posade nisu bili pod utjecajem alkohola. Damir Rušinović je, prema riječima lučkog kapetana Borisa Matošića, jedan od najiskusnijih zapovjednika Jadrolinije koji ima plovidbenog staža preko 30 godina i koji do sada nije imao udes.

Kalmeta ne vidi razlog za ostavkom

Nema nikakvog razloga za moje podnošenje ostavke jer ministarstvo kojem sam na čelu i ja kao ministar funkcionirali smo bez greške. Izjavio je to ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta odgovarajući na novinarski upit hoće li dati ostavku nakon pomorske nesreće u Splitu. Dosadašnja istraga pokazala je da uzrok nesreće u Splitu nije tehnički problem, nego ljudski faktor i onaj tko je odgovoran mora snositi posljedice, kazao je Kalmeta. Njegovu ostavku zatražila je Zelena lista Zagreba jer ga smatraju moralno i politički odgovornim za tu, ali i tri željezničke nesreće.

Test je pokazao da kapetan i članovi posade nisu bili pod utjecajem alkohola. Damir Rušinović je, prema riječima lučkog kapetana Borisa Matošića, jedan od najiskusnijih zapovjednika Jadrolinije koji ima plovidbenog staža preko 30 godina i koji do sada nije imao udes.

Državni tajnik za more Mario Babić rekao je, pozivajući se na zapisnik sa saslušanja, kako je zapovjednik Rušinović u prvoj izjavi nakon pomorske nesreće rekao da se krma broda iznenada zanijela u lijevu stranu. Dodao je da je zapovjednik bio u šoku. Upravitelj stroja kazao je da na instrumentima nije vidio nikakav nepravilan rad brodskih uređaja, izvjestio je Babić i rekao da će se pri pregledu oštećenog broda u brodogradilištu vidjeti jesu li svi brodski uređaji pravilno funkcionirali.

U moru 33.400 litara goriva

Nema veće opasnosti od ekološke katastrofe. Kako bi se spriječilo daljnje širenje goriva, postavljene su plutajuće brane. More od sinoć čiste i radnici tvrtke Cijan, čiji direktor Petar Bojić smatra da posljedica za okoliš ne bi trebalo biti jer je riječ o lakom gorivu. Nafta se raširila po cijeloj luci, sve do rive, pa čak i do Bačvica. Cijelim Splitom širi se neugodan miris. Sreća je u nesreći što je spremnik bio dopola pun.

Podsjetimo, trajekt Tin Ujević pri uplovljavanju u splitsku luku udario je u gat Svetog Petra, a u more se izlilo 33.400 litara goriva. U trenutku nesreće na trajektu je bilo 145 putnika, 11 osobnih automobila i 21 teretno vozilo, ali nitko nije ozlijeđen niti je bilo štete na vozilima. Koliko je oštećenje pretrpio brod, utvrdit će se nakon detaljnog pregleda. Vidljiva je samo rupa promjera tri metra koja najbolje svjedoči o silini udarca o obalu. Tin Ujević bit će popravljen u Vranjicu.


Reci što misliš!