Događaji

Okrugli stol

Cjeloživotno učenje ključno je za budućnost obrazovnog sustava

Cjeloživotno učenje ključno je za budućnost obrazovnog sustava

Zanimljiv podatak dobiven anketom u zadarskoj regiji pokazao je da 57% ispitanika najvažnijim faktorom zaposlenja smatra – dobru vezu

U sklopu Tjedna cjeloživotnog obrazovanja koji se u Zadru održava od 8. do 15. rujna, danas je u Gradskoj knjižnici Zadar održan okrugli stol na temu 'Cjeloživotno učenje - iskustva, problemi i vizije'.

Kako je istaknuo ravnatelj Gradske knjižnice Zadar, mr.sc. Ivan Pehar, ovogodišnji Tjedan cjeloživotnog obrazovanja obilježava se pod sloganom 'Uključimo s(v)e', stoga je bitno iznijeti vrijednost i težinu cjeloživotnog učenja kao svakidašnje potrebe kako pojedinca, tako i društva u cjelini.

Hrvoje Balen, predstavnik učilišta 'Algebra', iznio je podatke iz analize koja je pokazala kako viši obrazovni stupanj donosi i veću mogućnost zapošljavanja, a tehnološki napredak sa sobom je donio potrebu informatičkog opismenjavanja, pa uvjetuje, i na neki način 'čuva' radno mjesto. Poslodavci za profesionalnu edukaciju zaposlenika godišnje izdvajaju oko 6 tisuća kuna.

'Naše društvo ne smije počivati na jeftinoj radnoj snazi', kazao je Balen. 'Hrvatski stupanj obrazovanja vrlo je nizak, iznosi oko 2.3 %, i tek smo nešto bolji od Rumunjske i Bugarske'.

Posao nosi 'dobra veza'

Zanimljiv podatak dobiven anketom u zadarskoj regiji pokazao je da 57% ispitanika najvažnijim faktorom zaposlenja smatra - dobru vezu, a kada je riječ o dodatnom educiranju, većina ispitanika kaže kako nemaju vremena, novca ili jednostavno smatraju da im edukacija ne može pomoći.

Ana Marija Rogić s Odjela za pedagogiju Sveučilišta u Zadru govorila je o podacima akademske mobilnosti studenata i programu 'Erasmus' koji obuhvaća 33 zemlje, među njima i Hrvatsku. Ove se godine na zadarskom Sveučilištu na program prijavilo 11 studenata i 4 nastavnika, a Rogić je naglasila potrebu za što većoj promociji programa.

Nastavnici nezadovoljni statusom

Prof. Radeka također se osvrnuo na značaj akademske mobilnosti, a u svome je izlaganju najveću pozornost posvetio nastavničkoj struci.

'Nastavnik se nalazi u središtu obrazovnog procesa, stoga je potreban pomak iz tradicionalnog na suvremeni pristup obrazovanju. Istraživanja su pokazala kako je naš sustav školstva u krizi, a glavni je problem nasljeđe tradicionalnog sustava škole'.

'Pitanje cjeloživotnog učenja danas je pitanje naše budućnosti obrazovanja', smatra Radeka.

Jedan od važnih podataka koji je naglasio odnosi se na uvjete rada u školstvu, jer 70 % nastavnika izražava nezadovoljstvo svojim standardom.

Višnja Pedin iz Hrvatskog zavoda za zapošljavanje kazala je kako se u programe edukacije uključilo oko 90 % žena, koje čine najveći dio nezaposlenih osoba u Zadarskoj županiji.

Tjedan cjeloživotnog učenja nastavlja se sutra, kada će se od 10 do 14 sati u Gradskoj knjižnici Zadar predstaviti ponuda obrazovnih aktivnosti u Zadarskoj županiji. 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.