Događaji

Piloti

Piloti se masovno prijavljuju u područjima posebne državne skrbi

Piloti se masovno prijavljuju u područjima posebne državne skrbi

Piloti su mahom prijavljeni u područjima od posebne državne skrbi, u kojima se porez na dohodak obračunava uz znatne povlastice, a prirez je praktično zanemariv

U državnoj tvrtki Croatia Airlinesu više od 60 od ukupno 148 pilota ima prijavljeno prebivalište izvan Zagreba. Ima ih s prebivalištem u Hrvatskoj Dubici, Plaškom, Konavlima... sve redom, dakle, u područjima od posebne državne skrbi. Zašto, pitate se?

Piloti su mahom prijavljeni u područjima od posebne državne skrbi, u kojima se porez na dohodak obračunava uz znatne povlastice, a prirez je praktično zanemariv, doznaje Večernji list.

Piloti koji su u prvih devet mjeseci imali prosječnu neto plaću od 18.566 kuna prebivališta imaju prijavljena u Benkovcu, Kninu, Hrvatskoj Dubici, Konavlima, Plaškom, Obrovcu.

Dakle, sve redom gradovima od posebne državne skrbi. Osim što na taj način izbjegavaju plaćanje zagrebačkog prireza, koji na njihovu neto plaću od 18.566 kuna iznosi čak 1.574,45 kuna, piloti prijavljeni u tim gradovima imaju i pravo na veći povrat poreza, budući da im se na kraju godine priznaje uvećani osobni odbitak koji umjesto 1.800 kuna, ovisno o tome je li riječ o 1., 2., ili 3. skupini područja od posebne državne skrbi, iznosi 3.840, 3.200, odnosno 2.400 kuna, prenosi danas.net.hr .

Konkretno, pilot s plaćom od 18.500 kuna prijavljen u Benkovcu na kraju godine tako ima pravo na povrat poreza u iznosu od 6.500 kuna, a prirez mu iznosi tek 398 kuna. U Benkovcu i Kninu, primjerice, prirez iznosi tek pet posto, znatno manje od zagrebačkih 18.

Piloti prebivališta imaju prijavljena i u Delnicama, Čazmi, Jadranovu, Medulinu, Trogiru, Čilipima, Cavtatu, Trogiru, Župi Dubrovačkoj, Dubrovniku, Zadru, Opatiji, Baški, Puli i opravdano se sumnja da u tim gradovima ne žive, nego su odatle možda rodom ili su prebivalište jednostavno lažno prijavili kod rodbine ili prijatelja.

Naime, gotovo je nemoguće da baš 60 pilota na posao u Zagreb putuje iz gradova udaljenih i više od 300 kilometara.

Varajući samo na zagrebačkom prirezu, 60 pilota u godinu dana zagrebački proračun ošteti za najmanje 1,13 milijuna kuna, ako računamo prosječan iznos plaće od 18,5 tisuća kuna. Ipak, ako i oni građani metropole s mizernim plaćama od nekoliko tisuća kuna mogu plaćati zagrebački prirez, onda to mogu i piloti s primanjima znatno većima od prosječnih.

Iako su pilotske plaće u Hrvatskoj pozamašne, one su ipak, prema već objavljenim podacima, upola manje od onih koje imaju njihovi njemački kolege, piše Večernji list.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.