Događaji

Sumnjiva nabavka

Ovo su HDZ-ovi skupocjeni BMW-i

Ovo su HDZ-ovi skupocjeni BMW-i

Činjenice o BMW-ovim vozilima koje je koristio premijer, a koji su uglavnom dolazili iz HDZ-ove garaže, ukazuju da se s automobilima izravno muljalo iz vladajuće stranke

Neslužbena informacija iz krugova bliskih DORH-ovoj istrazi oko BMW-a koju je jučer prvi pustio HTV, a zatim i ostali mediji koji se također pozivaju na vlastite izvore bliske ljudima Mladena Bajića, u nekoliko se činjenica ne podudara s već poznatim informacijama.

Naime, jučer je puštena priča da je prvi BMW kojeg je koristio premijer Sanader od 2004. godine donirao makarski tajkun Marijan Primorac i navodno je koštao 4,2 milijuna kuna.

U navedenoj su priči, međutim, sporni godina nabavke, ali i cijena dotičnog vozila.

Naime, činjenice o BMW-ovim vozilima koje je koristio premijer, a koji su uglavnom dolazili iz HDZ-ove garaže, ukazuju da se s automobilima izravno muljalo iz vladajuće stranke.

Gotovo svi automobili u vrijeme dok je premijer bio Ivo Sanader dolazili su iz stranačke garaže pa je gotovo nemoguće da u HDZ-u godinama ništa nisu znali o skupocjenim automobilima.

Index je u posjedu broja šasije, osiguranja te registarskih pločica svih BMW-a koje je koristio bivši premijer i stranački šef HDZ-a Ivo Sanader.

Prvi BMW je registriran u rujnu 2003. godine, a ne 2004. godine. Bila je riječ o BMW 530D koji je proizveden svega dva mjeseca prije, u srpnju te godine. Registriran je na registarsku oznaku ZG 0507 MM, a polica osiguranja je iz Jadranskog osiguranja.

Dva mjeseca kasnije, u studenom, 2003. godine nabavljen je i BMW 745 l koji je također proizveden u srpnju te godine. Registriran je na ZG 9636 AP na policu kod Croatia osiguranja, a pretpostavka je da je u upravo taj automobil navodno HDZ-u poklonio Primorac.

No, ako zanemarimo da je pogreška u godini jer mediji spominju 2004. godinu, cijena od 4,2 milijuna kuna zasigurno ne odgovara.

Sljedeći automobil bio je BMW 120 D registriran u rujnu 2005. na ZG 0507 MM, a koji je proizveden svega mjesec dana ranije. U čijim je zaslužnim rukama "nestao BMW 530" koji je do tada nosio tu registarsku oznaku nije nam poznato.

U veljači 2006. godine u garažu HDZ-a dolazi BMW 745 Li koji je registriran na pločice ZG 9636 AP, a zadnja registracija bila je 15. siječnja 2009. godine.

Ovaj automobil posebno je bitan jer je on vraćen Sanaderu u travnju 2009. godine i to nakon afere oko nabavke skupocjenog blindiranog Sanaderova BMW-a koju je razotkrio Index. Isto tako znakovito je kako je i danas obrana HDZ-a da su automobili kupljeni po principu staro za novo, no kako je mogao biti zamijenjen za "jaču i blindiranu verziju" ako je odmah vraćen u službu Vlade?

Za trenutak se vratimo kronologiji događanja jer tu nikako nije kraj nabavkama skupocjenih automobila za zaslužne članove vladajuće stranke, jer je BMW iz serije 1, 116 I, registriran u rujnu 2006. godine na registraciju: ZG 0507 MM. Proizveden je svega mjesec dana prije. Također nabavila se i BMW petica odnosno 530 D, proizveden 2006. godine, a prvi puta registriran kod HDZ-a u listopadu te godine na registraciju ZG 0507 MM.

Posljednji među njima "slavni" je BMW 760 Li S registriran 16. siječnja na ZG 9636 AP s policom kod Croatia osiguranja. Index je jedini objavio njegovu policu osiguranja iz kojeg je vidljivo da je stajao više od četiri milijuna kuna.

U medijima se pojavila informacija da je taj BMW od 4,2 milijuna kuna donirao Robert Ježić dok su u vrijeme izbijanja afere iz HDZ-a poručili da su ga kupili od članarine jer "HDZ ima 220.000 članova".

Gotovo svi automobili su bili u vlasništvu HDZ-a. Gdje su nestali kada su mijenjani, nikada nam nije objašnjeno. No zanimljivo je kako istraga oko Sanadera za sada uporno izbjegava odgovornost HDZ-a: od Barišićevih milijuna pa do neslužbenih informacija o pojedinačnim donacijama za Sanaderov vozni park.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.