Reklamni kaos u Zadru
Velike tvrtke nije briga za propise
Za svaki reklamni natpis potrebno je zatražiti suglasnost konzervatora, a zahtjev za postavljanje podnosi se Gradu Zadr
Obrtnici u staroj gradskoj jezgri, Poluotoku, dobili su vrlo stroge naputke Konzervatorskog odjela za postavljanje reklamnih poruka, piše slobodnadalmacija.hr
Konzervatori su pozdravili namjere Grada Zadra da uvede više reda u kaotično stanje u reklamiranju, jer vlasnici poslovnih prostora samovoljno postavljaju reklamne natpise, te su dali osnovne smjernice za postavljanje.
Samo dio fasade
Reklamni se natpisi, prema tim napucima, mogu postavljati unutar
svijetlih otvora poslovnih prostora kao natpis na staklu prozora i
vrata, a naljepnice smiju prekrivati najviše 50 posto površine.
Reklamni natpisi smiju se postaviti samo na dio fasade koji pripada
poslovnom prostoru, a ne smiju se stavljati na građevine koje su u
Registru kulturnih dobara RH, na kamene okvire, kamene dekoracije i
slično. Nije dopušteno korištenje reflektora, a za svako postavljanje reklame vlasnik mora nacrt dostaviti konzervatorima. Za poslovne prostore koji nemaju otvore na fasadi ili su na katu zgrade,
dopuštene su ploče uz glavni ulaz u zgradu najvećih dimenzija 60 sa 40
centimetara.
Nije to sve. Trokutaste, oble i slične reklame također ne dolaze u
obzir, nije dopušteno reklamiranje robnih marki, postavljanje reklamnih
stupova, svjetlećih reklama, putokaza, transparenata preko ulica,
izložbenih ormarića (osim kina i kazališta), a jelovnici ispred
restorana moraju biti na “konjićima” i unositi se nakon radnog
vremena...
Zapravo, za svaki reklamni natpis potrebno je zatražiti suglasnost
konzervatora, a zahtjev za postavljanje podnosi se Gradu Zadru. Tko se
toga pridržava, pitali smo Ivanu Dadić, glasnogovornicu Grada: − Pa, gotovo nitko. Za sada su vlasnici i korisnici poslovnih prostora
upozoreni na odredbe, a ako ih se ne budu pridržavali, s upozorenja će
se prijeći na sankcioniranje.
Kontrola postavljanja reklamnih natpisa u nadležnosti je komunalnih redara. Ako se reklama postavi bez odobrenja, izdaje se rješenje o uklanjanju. Ne ukloni li se reklama, pokreće se prekršajni postupak − kaže Dadić.
Natpisi na tendama
U kršenju propisa, čini se, prednjače velike tvrtke u odnosu na male
obrtnike, koji u pravilu nemaju velike reklamne natpise. U drogeriji
“Bipa”, na Kalelargi, izloge su preko čitave površine oblijepili svojim
logom i nazivom. Na Narodnom trgu parfimerija “L’ Occitane” jedina ima žutu tendu, a
tende kafića na trgu sadrže imena proizvođača pića iako bi trebale imati
istaknuta samo imena lokala.
Najočitiji primjer ignoriranja propisa je optika “Optotim” na Narodnom trgu. Iako se prema odredbama konzervatora Narodni trg nalazi pod posebnim nadzorom i ne smije imati reklame na fasadama, ova je tvrtka postavila iznad svojih prostora svjetleću reklamu, a da za to uopće nije podnijela zahtjev gradskoj upravi. − Za tu je reklamu izdano rješenje o uklanjanju, na što su se vlasnici žalili. U tijeku je daljnja procedura uklanjanja te reklame − kazala je Dadić.
Vezane vijesti
-
U sklopu izvođenja radova tvrtke Euro projekt d.o.o. na izgradnji javnog sustava odvodnje od nedjelje, 15. prosinca 2024. godine započinje izvođenje radova na rekonstrukciji i dogradnji kanalizacijske i vodoopskrbne mreže na području gradskog naselja Vidikovac.
-
LUKORAN - Uginula lešina dupina već dva tjedna stoji na škrapama kod mjesta Lukoran na otoku Ugljanu. Čitateljica javlja da nitko od odgovornih do sad nije reagirao.
-
Blagdan je svete Lucije, zaštitnice dobrog vida i omiljene svetice najmlađih. Još od davnina na ovaj dan djecu bi u čarapama ili ispod jastuka dočekalo suho voće ili slatkiši.
Izdvojeno
-
Predsjedničke kandidatkinje Možemo! Ivana Kekin upozorila je u subotu da oko 300 tisuća žena u Hrvatskoj nema svog primarnog ginekologa i nadležni trebaju raditi da se to promjeni, a na upit novinara o svojoj vili u Istri rekla je da je zaradila, doktorica je znanosti, a muž rock zvijezda.
-
Policijski službenici nastavljaju s provođenjem kriminalističkog istraživanja.
-
Dva hrvatska državljanina u dobi od 53 i 51 godinu u trgovini u Bibinjama ovoga četvrtka ukrali su više parfma.
-
Zavezanih ruku i s trakama preko usta ukazali na kršenje životinjskih prava
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.