Događaji

Radovi na cestama

Turiste dočekujemo bagerima

Turiste dočekujemo bagerima

Turiste koji za svoj ljetni odmor biraju odredišta u Dalmaciji već po nepisanom pravilu dočekuju radovi na cestama zbog čega se važnim prometnicama poput Jadranske magistrale vozi otežano, dok je dionica "stare" ceste Split-Zagreb, između Knina i Gračaca, potpuno zatvorena. U dogradnji i osuvremenjivanju državnih cesta ne bi bilo ništa sporno da nije riječ o građevinskim zahvatima čija realizacija kasni i po nekoliko godina u odnosu na najave ili su radovi očito pogrešno tempirani, piše Slobodna Dalmacija.

U Dalmaciji postoji pet kritičnih točaka što će zasigurno otežavati vožnju cestama koje su tijekom ljetnih mjeseci najopterećenije prometnice u državi.

Prvo "usko grlo" je dionica Jadranske magistrale od Kaštel Staroga do Planog gdje radovi na dogradnji dvaju sjevernih trakova i modernizaciji postojeće ceste već ulaze u drugu ljetnu sezonu.

Sve bi vjerojatno bilo i podnošljivo da se ne radi o dionici ceste koja je vrlo opterećena tijekom cijele godine zbog čega se stalno stvaraju kolone. Taj potez ujedno je i sastavni dio šireg projekta rasterećenja splitskoga prometnog čvora što uključuje i potpuno novu cestu od Stobreča do Omiša, a sve je prema davnom obećanju resornog ministra Božidara Kalmete trebalo biti dovršeno još 2008. godine.

Umjesto ubrzavanja prometa kroz zapadni dio Kaštela do spoja s trogirskom obilaznicom i alternativnim smjerom prema Unešiću i Drnišu, vozače na spomenutoj relaciji dočekuju suženja, brojne devijacije i neizbježni građevinski strojevi iako se na dvama postojećim južnim trakovima radi malo i ništa.

Štoviše, i takav ritam izgradnje nedavno je dodatno usporen, jer su, među ostalim, radnici "naletjeli" na električni kabel koji nije bio ucrtan u planovima.

Mahom domaće vozače automobila i kamiona neugodno je iznenadilo i zatvaranje ceste Knin-Gračac zbog obnove i modernizacije oštećenog kolnika na području Pađena. Iako su iz Hrvatskih cesta najprije objavili kako će se bageri i valjci povući već 15. lipnja, radovi su najprije bili produljeni do 1. srpnja, a u petak je stigla vijest da bi prometnica trebala biti otvorena tek 15. srpnja.

Do tada će vozila biti (ne)namjerno preusmjerena na Dalmatinu ili na mnogima nepoznati i neuvjetni alternativni smjer preko Kistanja i Obrovca. Ta (privremena) kritična točka nije toliko pogodila inozemne goste, koji se većinom koriste preporučenim smjerovima kao što su autoceste, ali je domaće vozaće svakako ostavila bez alternativnog i jeftinijeg smjera od srednje i južne Dalmacije do Zagreba.

I dok su stanovnici Zabiokovlja i Makarskog primorja proteklog utorka napokon dočekali probijanje tunela Stupica na cesti koji bi trebao biti osposobljen za promet do sredine srpnja, što bi označilo otvaranje ceste Makarska-Vrgorac preko Biokova nakon punih devet mjeseci, tako optimističnih vijesti nema za stanovnike omiškog područja i Poljica. Naime, unatoč službenim najavama, još uvijek nije modernizirana i otvorena cesta između Omiša i Gata na kojoj su intenzivniji radovi počeli u studenom prošle godine.

Prometnica koja je trebala kvalitetnije povezati Omiš sa zaleđem i autocestovnim čvorom kod Blata na Cetini, ali i pružiti mogućnost vozačima da preko Tugara, Srinjina i Žrnovnice izbjegnu gužve na Magistrali i brže stignu do Splita, još je "na čekanju".

Zbog toga najveću štetu trpe mještani Srednjih i Gornjih Poljica koji već osam mjeseci do Omiša putuju i po 45 minuta duže od uobičajenog, a taj problem će se dodatno potencirati s već tradicionalnim ljetnim gužvama. Strpljenje i novac su odavno izgubili, koliko god ih iz političkih razloga omiški gradonačelnik Ivan Škaričić pozivao da se još malo strpe.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.