Događaji

Legalizacija nezakonito izgrađenih građevina

Biograd zna kako: Do legalizacije kuća preko legalnih cesta

Biograd zna kako: Do legalizacije kuća preko legalnih cesta

Zahvaljujući sređivanju cesta, Biograd je već povukao milijun eura iz predpristupnih fondova

Kako provesti legalizaciju nezakonito izgrađenih građevina bez legalnih javnih prometnica? Nažalost, nikako. U Biogradu su na ovaj problem naišli znatno prije novog zakona o legalizaciji pa su odlučili zasukati rukave i stvar riješiti na svoj način, bez pomoći države, piše slobodnadalmacija.hr

Prije godinu i pol dana krenuli su s izradom projekata i otkupom zemljišta za svaku javnu prometnicu na području grada. Na vrijeme su, kažu, shvatili da bez legalizacije prometnica nije moguće pokrenuti legalizaciju oko 450 nezakonito izgrađenih objekata na području grada, ali ni povlačiti novac iz europskih fondova za izgradnju komunalne infrastrukture. Rezultat: umjesto dosadašnjih 12 suglasnosti za lokacijsku dozvolu, građanima će ubuduće trebati samo jedna!

- Biograd je razvio vlastiti ‘know how’ za bržu legalizaciju - kaže ponosno gradonačelnik Ivan Knez, mašući debelim snopom nacrta i dokumenata pripremljenih za legalizaciju 19 prometnica u dužini dva i pol kilometara na području naselja Torovi. Tu se, naime, te na području Grande, Bošane i Centra, nalazi najveći broj bespravno podignutih objekata u Biogradu pa je bilo logično da proces legalizacije od tamo i krene.

- Za područje koje želimo legalizirati najprije je potrebno donijeti urbanistički plan. Zatim treba ishoditi lokacijske dozvole za prometnice, što znači projekt i čisto vlasništvo. A to 40 godina nitko nije rješavao! Neke prometnice nisu bile ucrtane, neke nisu dolazile do parcela, negdje ih nije bilo, neke su bile nepotrebne... Odlučili smo racionalizirati cijelu prometnu mrežu tako da svaka parcela dobije pristup. Odredili smo širinu cesta na šest, devet i dvanaest metara te krenuli u izradu projekata i rješavanje vlasničkih odnosa. Prije toga legalizacija obiteljskih kuća nije bila moguća - objašnjava Knez.

Od 22 kilometara prometnica na području Biograda dosad je izrađena projektna dokumentacija za 12 kilometara, među kojima i 3,5 kilometra prometnica pod upravom Županijskih cesta. Istovremeno je završen otkup na oko tri kilometra cesta, što je Grad Biograd već platio oko 6 milijuna kuna. Za otkup zemljišta u ovoj godini predviđena su dva milijuna kuna, a na području cijelog grada, odnosno svih 22 kilometara cesta, potrebno je oko 30 milijuna kuna.

- Takvo stanje nije samo u Biogradu. Riječ je o općem problemu. U Hrvatskoj nema grada koji ima građevinsku i uporabnu dozvolu za sve prometnice. Siguran sam da smo mi među prvima, ako ne i prvi u Dalmaciji koji su odlučili sustavno riješiti problem, jednom zauvijek. Težak je i skup to put, ali drugog nema. A bez legalnih cesta nije moguće povlačiti sredstva iz europskih fondova - navodi Knez. 

Zahvaljujući sređivanju cesta, Biograd je već povukao milijun eura iz predpristupnih fondova, a u pripremi je projekt za još milijun koji će također biti utrošeni na širenju kanalizacijske mreže. Svi oni koji govore da će iz proračuna financirati komunalno opremanje gradova i općina, pričaju priče i ne govore istinu. Nitko nema toliko novca za sve što je potrebno napraviti, a nema ga više ni država. Ostaju nam jedino EU fondovi - zaključuje gradonačelnik Biograda.

SD/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.