Događaji

Problemi na otocima

Otočni sabor: Kako će otočani do vode i goriva?

Otočni sabor: Kako će otočani do vode i goriva?

Nakon nedavnih problema otočana, vezanih za  probleme s vodom na otocima, kao i sa prijevozom goriva na otoke bez benzinske pumpe, Otočni sabor poslao je priopćenje s prijedlozima, koje prenosimo u cijelosti:

"Otočane zadnjih dana baš ne ide. Prvo je došlo do nestašice vode na nekim otocima zadarskog arhipelaga i moralo se intervenirati s vodonoscem.

Kakva je situacija, pogledi otočana umjesto u nebo bit će okrenuti prema rivama. Zašto? Pogledom će tražiti tko je donio „tekuće zlato". Netko bi rekao da je riječ samo o vodi, ali u pitanju je i gorivo za freze da se može obraditi škrta otočka zemlja, za pentu da se može isploviti u ribolov i uloviti nešto za prehranu te za motornu pilu za pripremiti drva za grijanje.

Što se tiče prvog problema vode, pravih kiša davno nije bilo i privatne gusterne su prazne, a prazne su i seoske cisterne. Narudžbe za potrebe vode se svakodnevno povećavaju, stoga iz Ministarstva za regionalni razvoj i fondova EU treba već sada pokrenuti postupak za izdavanje koncesije za dovoz vode.

Država je rekla kroz Zakon o otocima, da domaćinstva čiji članovi imaju prebivalište na otoku, a opskrbljuju se vodom vodonoscem ili cestovnim vozilom, plaćaju vodu do 20 kubika mjesečno, odnosno 150 kubika ukupne godišnje potrošnje po domaćinstvu po cijeni koja je jednaka prosječnoj cijeni isporuke vode u matičnoj obalno-otočnoj županiji.

Sredstva za podmirenje razlike u cijeni i stvarne cijene isporuke vode vodonoscima ili cestovnim vozilom osigurat će se u državnom proračunu. Nadajmo se da smanjenje naknada građanima i kućanstvima za vodoopskrbu u proračunu za 2012. godinu u odnosu na prethodne godine neće utjecati na sadašnju situaciju s vodom.

Drugi problem koji nije ništa manji od prethodnog problema je transport goriva kojeg su otočani kupili na kopnu. Otočani bi kupljeno gorivo koristili za freze, pumpe, motornih pile, brodske pente ili motore, a prevozili redovnim trajektnim linijama Jadrolinije, što im više nije omogućeno.

Jadrolinija je svojom okružnicom s ciljem sprječavanja neovlaštenog unosa opasnih tvari na na brod u redovnoj liniji zabranila unos kanistra s gorivom na svoje brodove. Što su s ovim dobili tj. izgubili otočani? Izgubili su svi otočani koji žive na malim otocima gdje nema pumpnih stanica.

Postavljamo pitanje kako će se sad stanovnici i gospodarstvenici otoka opskrbljivati s gorivom, primjerice pekari koji bi morali plaćati posebne trajektne linije za transport goriva, a nitko im ne sufinacira troškove prijevoza. Država po Zakonu o otocima sufinancira prijevoz plina na otoke, ali ne i goriva. To znači da bi svi gospodarstvenici (pekari, građevinari, ribari i sl.) morali dignuti svoje cijene usluga kako bi pokrili troškove oko prijevoza goriva.

Otočki sabor - udruga za razvitak hrvatskih otoka stoga predlaže da se Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU, Ministarstvo unutarnjih poslova i vatrogasne jedinice dogovore, da se jednom mjesečno na redovnim trajektnim linijama uz nazočnost ovlaštenih osoba omogući otočanima da prevoze gorivo za svoje potrebe."


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.