Događaji

Udruga "Eko Zadar"

81 prijava na Zeleni telefon u prvih 6 mjeseci 2012.

81 prijava na Zeleni telefon u prvih 6 mjeseci 2012.

Na Zeleni telefon u prvoj polovini 2012. godine zaprimili smo ukupno 81 poziv zabrinutih građana. U odnosu na isto razdoblje 2011. godine, kada je bilo 64 poziva, broj poziva je nešto veći, poručuju iz Udruge Eko Zadar.

Analizirajući zaprimljene pozive utvrđeno je da se najveći broj poziva odnosi na kategoriju „Razno" (gdje su svrstani svi upiti građana koji ne pripadaju standardnim kategorijama) i „Otpad", čime je nastavljen
trend iz prijašnjih godina kada su različiti problemi s otpadom kod građana izazivali najviše pozornosti, pa, rekli bismo, i ljutnje.

Broj poziva na Zeleni telefon iz kategorije „Otpad" bio je povećan s obzirom da je udruga „Eko-Zadar" bila regionalni koordinator akcije „Zelena čistka - Jedan da za čist okoliš" u sklopu koje smo intenzivno poticali građane da nam dojave lokalitete divljih deponija diljem Zadarske županije. Daljnjom analizom utvrđeno je da se na Zeleni telefon u malo većem postotku javljaju muškarci (oko 60 %) nego žene. Također, broj anonimnih poziva (oko 55 %) nešto je veći nego broj onih prijavitelja koji se predstave i ostave svoje kontakt podatke.

Želimo istaknuti problem nedovoljnog broja komunalnih redara. Smatramo da grad veličine Zadra treba imati veći broj komunalnih redara kako bi se odredbe propisane Odlukom o komunalnom redu
mogle efikasnije nadzirati i kako bi komunalni redari bili u poziciji adekvatno sankcionirati eventualne prekršitelje. Povećan broj poziva pokazatelj je prepoznavanja Zelenog telefona kao servisa na usluzi građanima, a ujedno i kontinuiteta u radu Zelenog telefona koji u okviru udruge „Eko-Zadar" djeluje već više od deset godina.

Prepoznatljivosti " Eko- Zadra" i Zelenog telefona velikim dijelom pridonose i lokalni mediji praćenjem i izvještavanjem javnosti o aktivnostima i projektima koje provodimo. Moramo naglasiti da je i dalje prisutna tromost tijela javne vlasti u rješavanju pojedinih slučajeva pristiglih na Zeleni telefon. Pojedina tijela javne vlasti uglavnom nisu odgovarala na prijave u zakonski predviđenom roku, ili su odgovarala tek nakon ponovljenih prijava. Primjetno je i loše organizacijsko ustrojstvo tijela javne vlasti, te nepostojanje njihove međusobne povezanosti i komunikacije.

Navedeni problemi često dovode do opravdanog nezadovoljstva građana. Osim toga, građani nisu posve upoznati sa svojim pravima u obraćanju tijelima javne vlasti, te koje su dužnosti i obveze tih istih
tijela prema problemima koje građani prijavljuju. Stoga „Eko- Zadar", putem Zelenog telefona, u izravnom kontaktu i razgovoru s prijaviteljima, nastoji potaknuti građane na aktivno uključivanje u
rješavanje problema. Nažalost, građani često od strane institucija kojima se obraćaju doživljavaju neprofesionalan pristup, te neugodnosti, pa samim tim i odustaju od ustrajnosti u rješavanju problema u okolišu.

Napominjemo da su svi službenici u tijelima javne vlasti po zakonu dužni uputiti građane u način ostvarivanja njihovih prava, kao i rješavanja njihovih problema. Slijedom takvog postupanja kod građana je primjetno opravdano nepovjerenje u institucije.

Uočljivo je i da nadležna inspekcijska tijela često ne iskorištavaju sve zakonom propisane mogućnosti i mjere koje se mogu poduzeti prema onečišćivačima ili drugim prekršiteljima propisa. Takvo
postupanje (propisivanje blažih mjera po zakonu) često se pokazalo kao loša praksa, jer poznati prekršitelji nisu dovoljno motivirani da prekršaj ne ponove, a neki novi, nisu dovoljno „žestoko" upozoreni da prekršaj niti ne čine.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.