Najatraktivnije zanimanje: političar
Tko su uzori mladih?
Od dječje dobi prvi su im uzori roditelji, ali u tinejdžerskom razdoblju, kad “članovi” obitelji postaju internet i televizija, krug se širi ...
Premda ne postoje sociološka istraživanja o uzorima mladih u Hrvatskoj, pojedine analize pokazuju kako su to najčešće face s estrade: pjevačice, glumci, posvuduše i posvudašnje osobe iz svijeta sporta, mode, politike, dakle, najčešće ljudi sa špice. Kad ih se pita za životni ideal, najčešće je povezan s materijalnim bogatstvom, a to otkriva i što im najviše nedostaje, piše Slobodna Dalmacija.
Prepoznali su i koje je najatraktivnije zanimanje: političar. Radi se malo, odgovornost je nikakva, a područje za zaradu u mutnom ovisi o sposobnosti i obrazu. Najmanje ih ima želju za učiteljskim pozivom, što se vidi iz svakodnevnih incidenata po školama, nekoć uzorni članovi zajednice postali su nemoćni svjedoci dječje nezainteresiranosti za školsko znanje i predmet iskaljivanja, tuku ih, psuju na satu, ćakulaju preko mobitela, buše im gume...
Tko je na špici?
Društvene mreže preplavljene su mobitelskim snimkama učeničkih zafrkancija potplaćenih državnih službenika. Od dječje dobi prvi su im uzori roditelji, ali u tinejdžerskom razdoblju, kad "članovi" obitelji postaju internet i televizija, krug se širi - na one čije se glave i izjave najviše vrte po medijima, na virtualne prijatelje čije se avanture najčešće iznose. Kakvih se tu gluposti nađe, lako je provjeriti; tko je izašao na kavu na špici, što je tko kupio u šopingu, popisi najbolje plaćenih zvijezda Hollywooda, fotografije dvojnika iz sapunica, tuluma sa Zrća...
Te se vijesti promoviraju kao nešto najbitnije na svijetu. Nakon toga najviše se prate informacije o nasilju - što perverznijeg, to više prostora dobivaju - te licemjernom iznošenju tragičnih ljudskih sudbina.
Izloženost radijaciji glupila i glamura, izmišljenih za jednokratnu medijsku upotrebu, kod mladih, koji uz to nemaju nikakvu perspektivu u hrvatskom društvu, uzrokuje zanimanje i umišljenost da je život reality show, a ne područje u kojem se znanjem, radom i skromnošću uspijeva nešto postići. Mladi ljudi tako bez kritičkog pristupa prihvaćaju različite oblike ponašanja, načine ophođenja i govora, stilove odijevanja i ukrašavanja udaljavajući se od svojeg identiteta, kulture i tradicije.
- Poznati pisci, znanstvenici, vjerski vođe, utjecajni političari i povijesne ličnosti danas ne utječu toliko na mlade kao što utječu takozvane zvijezde: glumci, pjevači, manekenke, preplaćeni sportaši, modni dizajneri, stilisti i neke medijski eksponirane osobe čiji se posao uglavnom ne može definirati. Mladi počinju slijepo oponašati svoje idole, ne razmišljajući je li to što čine dobro ili loše. Počinju koristiti skandale i nepoćudna ponašanja iz života "slavnih" osoba kako bi "imali o čemu pričati" te postaju dio začaranoga kruga u kojem su tek promatrači "showa", dok stvarni život prolazi mimo njih. Nesvjesno, mladi postaju žrtve medijskog žrvnja i lažnih idola koji promoviraju novac kao najveću vrijednost, netrpeljivost prema "drugima", alkoholizam, pušenje, uživanje opijata i druge oblike amoralnosti kao "cool" ponašanje - navodi dr. Ivana Bočina, koja se ovom problematikom bavila u znanstvenom radu pod naslovom "Sumrak pravih idola".
Zbunjeni su
Splitski sociolog mr. Zoran Malenica navodi kako ne postoji relevantno sociološko istraživanje koje bi konkretno odgovorilo na pitanje uzora mladima u Hrvatskoj, a iz svojeg iskustva u radu sa studentima Pravnog fakulteta zaključuje kako ni mladi nemaju jasan stav o uzorima.
- Kolege s Instituta za društvena istraživanja ispitivali su stajališta o vrijednostima mladih u dobi između 14 i 27 godina i došli su do sličnih rezultata - njihov je stav nedefiniran, zbunjeni su, dakle. Nemaju predodžbe o nekoj osobi, a nisu voljni ni boriti se za neke vrijednosti.
Dok su nekoć mladi imali konkretne uzore, recimo, Che Guevaru u cilju težnje za poticanjem revolucije ili postizanje američkih ideala slobodnog društva i poslovnog uspjeha, danas na takva pitanja odgovaraju s "ne znam". Hrvatska u tome nije iznimka među ostalim zapadnim zemljama. U kategoriju njihovih idola ulaze samo pojedinci iz jet-seta, ali i tu su dosta nedefinirani - kaže Malenica.
Vezane vijesti
-
Pandemija koronavirusa posebno je negativno utjecala na mlade zbog čega će sljedeća godina biti posvećena problemima s kojima se suočavaju, od uskraćivanja obrazovanja do porasta problema s mentalnim zdravljem, upozorili su europarlamentarci u raspravi o proglašenju 2022. Europskom godinom mladih.
-
Najnoviji podaci Eurostata pokazuju da 3,8 posto građana Europske unije starosti između 20 i 64 godine, dakle radne dobi, živi i radi izvan svojih matičnih država.
-
Mladi u Hrvatskoj, u dobi između 19 i 29 godina, većinom ne razmišljaju o emigraciji dok ne vide mogu li se snaći u svojoj zemlji, a među motivima za odlazak u inozemstvo ističu školovanje, stjecanje iskustava, osamostaljenje i upoznavanje drugih kultura, pokazuju to rezultati istraživanja predstavljenog u utorak u organizaciji Zaklade Friedrich Ebert.
-
Inovativni hrvatski projekt Holiwork te Centar za nove tehnologije i poduzetništvo "Trokut", vrijedan 27 milijuna kuna, predstavljeni su u četvrtak u šibenskom Urbanom
Izdvojeno
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
-
Vjerojatno ste čuli da nije dobro za probavni sustav, no je li stvarno tako? Dobra vijest je da pijenje kave na prazan želudac nije nužno loše za vas, a vaš se želudac obično može prilagoditi i zaštititi.
-
Utakmica 17. kola HNL-a između nogometaša Istre 1961 i Šibenika je bila protkana brojnim prilikama i preokretima, a na kraju je završila bez pobjednika 3-3 (1-2).
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.