Događaji

Alarm:

8 slučajeva spolnog nasilja među osnovcima!

8 slučajeva spolnog nasilja među osnovcima!

Među osnovcima je bilo čak osam slučajeva spolnog zlostavljanja i jedno samoubojstvo

U osnovnim i srednjim školama u školskoj godini 2011./2012. dogodilo se ukupno 2435 nasilnih slučajeva. Od toga je većina počinjena u osnovnim školama, čak 1517, dok je u srednjim školama bilo 918 nasilnih slučajeva, piše vecernji.hr

Riječ je o različitim oblicima nasilja, a mnoge je zapanjilo to što je među osnovcima bilo čak osam slučajeva spolnog zlostavljanja i jedno samoubojstvo. Sukoba koji su završili tjelesnim ozljedama bilo je 164, te četiri slučaja zloporabe opojnih droga. Među srednjoškolcima su sukobi u 87 slučajeva završili tjelesnim ozljedama, a korištenje droge evidentirano je 91 put.

Poziv u pomoć

To su, prema mišljenju stručnjaka, alarmantni podaci, a zabrinjavajuće je da su razni oblici nasilja među školarcima u porastu i da ih je ove godine više nego prošle, a u posljednjih pet godina takvih je slučajeva čak 280 više.

- Kada je nasilno, dijete vapi za pomoći, pogotovu dijete u nižim razredima osnovne škole tako šalje poruku - teško mi je, pomozite mi - komentira sveučilišna profesorica, psihologinja Mirjana Nazor sve veći broj slučajeva nasilja i među najmlađima. Educiranim nastavnicima i roditeljima to je znak da razgovaraju s djetetom, da doznaju što ga muči, a ako mu sami ne mogu pomoći, da angažiraju odgovarajućeg stručnjaka.

- Škola je, na žalost, kao i roditelji, zapostavila svoju odgojnu ulogu. Nastavnici su mi znali reći da nije njihov posao baviti se problemima djeteta, da to trebaju raditi psiholog i pedagog. Dok oni koji rade u školama vjeruju da im je jedini posao prenošenje znanja, dotle će stvari biti sve gore i gore - prognozira prof. dr. Nazor. Dodaje također da su odrasli loš primjer djeci jer i sami nesporazume i probleme rješavaju nasilno.

Odgojna uloga

Ističe također da nastavnici svojim ponašanjem odgojno djeluju na djecu, samo što je nekad taj utjecaj dobar, nekad loš. - Djeci nedostaje ljubavi, razumijevanja i povjerenja između njih i roditelja i između njih i učitelja. Odatle proizlaze ostali problemi - zaključuje prof. dr. Nazor.

Da je rad i angažman nastavnika osobito važan za ponašanje djece, slaže se i ravnateljica Osnovne škole Matije Gupca Ljiljana Klinger. U njezinoj školi drastičnih slučajeva nasilja - fizičkih ozljeda, seksualnog uznemiravanja, uzimanja droge, razbojništava, samoubojstava - nije nikada bilo.

- Mislim da je razgovor put kojim dolazimo do toga da drastičnih slučajeva nasilja nema. S djecom treba raditi i kroz slobodne aktivnosti i neke druge oblike rada koji će njima biti zanimljivi. Djeci pomažemo da usvoje primjerene obrasce ponašanja u društvu kako bi bila što uspješnija i prihvaćena u svojoj sredini, a uspješna i zadovoljna djeca nisu sklona nasilju - objašnjava ravnateljica Klinger. Odgojno djeluju na svoje učenike, ali isto tako paze da ne zadiru u dio za koji je odgovorna obitelj. To je pitanje tradicije, svjetonazora, vjere.

- Zadaće nam se dijelom poklapaju, a svoj dio radimo najbolje što možemo - zaključuje.

VL/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.