Događaji

Zaostalost

Dan zaštite potrošača: Hrvatska daleko od EU standarda

Dan zaštite potrošača: Hrvatska daleko od EU standarda

Svjetski je dan zaštite potrošača. Iako je po pitanju prava potrošača Hrvatska u zadnjih deset godina napredovala, još uvijek smo daleko od europskih standarda. I dalje su česte pritužbe građana na javne usluge, telekomunikacije posebice na ovrhe.

Koliko god džepovi bili prazni kupovati se mora- makar hrana. Pri tome treba voditi računa o tome što kupujemo, čitati deklaracije, tražiti račune- upozoravaju udruge za zaštitu potrošača. Nova pravila nameće i skori ulazak Hrvatske u Europsku uniju, pa predsjednik Saveza potrošača, Ilija Rkman apelira:

"Dobro pročitajte ugovor, postaviti 101 pitanje, tražite 101 odgovor i nakon toga potpišite ugovor"

Rizik nosi i on-line kupovina zbog zloporabe osobnih podataka, treba paziti i na obavijesti pisane sitnim slovima, ambalaža koju kupujete mora biti ispravna, a više se ne smije naplaćivati izdavanje opomene za neplaćene račune. Hrvatska je u deset godina zakona o pravima potrošača napredovala, no još je daleko od zadovoljavajućeg, ocijenio je tajnik Hrvatske udruge za zaštitu potrošača Tomislav Lončar.

"Često se potrošači žale da nisu dobili ovršne prijedloge s rješenjem jer im se isporučuju preko oglasnih ploča sudova. Problem su još uvijek i telekomunikacijske usluge, pa i odvoz kućnog otpada koji se često naplaćuje nezakonito"

Izmjenama Zakona o pravima potrošača idemo ukorak s europskim standardima, no građane treba i dalje educirati o njihovim pravima te razvijati učinkovite sustave zaštite , istaknuli su predstavnici potrošačkih udruga koje je primio i predsjednik Ivo Josipović. Da se stanje ipak popravlja dokazuje i prva kolektivna tužba, ona udruge Franak u travnju prošle godine protiv osam banaka zbog valutne klauzule u 'švicarcima' i jednostrane promjene kamatne stope. Udružuju se i proizvođači. Kako bi bi zaštitili svoje interese u Splitu se organiziraju u zadruge. Predsjednik Saveza Nenad Kurtović.

"Vjerujemo da će rezultirati pozitivno sa strane kupaca koji će imati jeftinije, poznate proizvode iz regionalnog okruženja. S druge strane, želimo pomoći i malim proizvođačima da svoj proizvod kvalitetno ponude na tržištu" A što na sve to kažu građani? Znaju li oni koja su im prava?

"Pa otprilike znam, one u vezi neispravnosti nekih proizvoda"
"Nisam bio jednom prevaren nego više puta, pa sad vodim računa o tome."
"Ne izdaju se računi, a najčešće su stavke sniženja- ne znaš koliko je sniženo, je li sniženo i gdje."
"Koliko ih znam rijetko ih i tražim."
"Samo prava Linića, ničija više."
"Ne znam koja su nam prava, ali znam da su nas udesili 'ko panta pitu".


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.