Događaji

Istraživanje američkog MIT-a

Mobitel lako otkriva tko ste

Mobitel lako otkriva tko ste

Govoriti o anonimnosti u današnje vrijeme, kada na internetu o svakome možete pronaći sve i svašta, mogu još jedino zadnji preostali optimisti.

Zaštita privatnosti postoji, ali sve je fragilnija. Koliko god se trudili, neki naš podatak, pa makar ga uporno skrivali, uvijek može završiti negdje u cyberspaceu.

To potvrđuje i opsežno istraživanje američkog tehnološkog instituta MIT, prema kojem su dovoljne samo četiri zabilježene točke u prostoru i vremenu s naših mobitela kako bi se točno identificiralo korisnika.

Zanimljivo je kako ta četiri podatka ne uključuju ime i prezime, adresu, broj telefona ili neki sličan podatak, koji tako očito otkriva identitet korisnika. Do identiteta korisnika se došlo zahvaljujući potpuno minornim podacima, poput onih u koju crkvu idu ili na kojoj su rasprodaji bili u nekoj trgovini.

Stručnjaci s MIT-a, koji su istraživanje provodili petnaest mjeseci na milijun i pol ljudi koji imaju mobitel, objašnjavaju kako zbog činjenice da živimo u eri mobilnih aplikacija ne možemo ni zamisliti kolika je količina podataka o nama dostupna kompanijama koje su njihovim vlasnici ili njima upravljaju.

Upravo preko podataka iz kojekakvih aplikacija stručnjaci su i došli do identiteta korisnika, zbog čega smatraju da bi ovakvim rezultatima u budućnosti mogle najviše profitirati marketinške kompanije.

Oglašivači žele naše podatke

'Trend porasta oglašavanja na mobilnim uređajima pokrenuo je čitav niz sofisticiranih kako tehničkih, tako i poslovnih inovacija koje izazivaju sve više pitanja o zaštiti privatnosti korisnika. Sada već tradicionalne metode web-oglašavanja omogućuju targetiranje ovisno o tome koje stranice ste posjećivali u prošlosti.

Društveni mediji pružili su oglašivačima dosad neviđene mogućnosti targetiranja. Istraživanja su pokazala da informacije o tome što su korisnici lajkali na Facebooku omogućavaju oglašivačima da efikasno označe ciljnu skupinu i time diskriminiraju različite etničke i rasne skupine.

Pametni telefoni s ugrađenim GPS uređajima dodali su novu dimenziju vaših podataka dostupnih oglašivačima. Tvrtke poput Foursquarea koriste dobrovoljna prijavljivanja svojih korisnika na svoju društvenu mrežu. Teško je dati neki prigovor na dobrovoljno otkrivanje privatnosti njegovih korisnika', ističe Davor Runje iz Drapa, tvrtke specijalizirane za izradu aplikacija.

No mnogi korisnici nisu svjesni da svakim ulogiravanjem na aplikacije koje imaju opcije za geolociranje sami zapravo ostavljaju određene informacije koje bilo tko, tko im ima pristup, može koristiti.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.