Vlada će ipak dati svoj konačni stav
Europa se nećka: Pelješki most ili tunel?
Iako je u javnost prije više od mjesec dana iz Vlade puštena informacija da je studija koju izrađuje francuski konzultant pokazala da je most najbolje rješenje za povezivanje kopna s Pelješcem, bodovanje koje će utvrditi najbolje rješenje ipak još nije gotovo, a to potvrđuje i niz dokumenata i prepiski koje smo dobili na uvid, kao i to da je prvi istup konzultanta bilo pripremno vrednovanje i preuranjen. Osim toga, takva je reakcija nakon Vladina istupa ubrzo stigla i iz Bruxellesa.
Kada se odabir i obavi, Vlada će ipak dati svoj konačni stav, a na kraju i Europska komisija koja će odlučiti hoće li se projekt, koji bude izabran, financirati sredstvima iz fondova Unije, piše Večernji list. Nekoliko je idejnih rješenja u igri, ali na političkoj sceni najviše se raspravlja o mostu i podmorskim tunelima, piše Večernji list.
I dok Vlada gura Pelješki most kao najbolje idejno rješenje, a drugu
opciju, podmorski tunel, Milanović naziva montipajtonovskim rješenjem,
ponajviše zato što ga je predstavio HDZ, Europa već godinama sve
učestalije prelazi baš na gradnju tunela ispod mora. Predstavnici
kompanije Ramboll nedavno su bili na međunarodnom simpoziju
tunelogradnje u Poreču, oduševili se projektom gradnje tunela kod nas i
ponudili pomoć. Ta kompanija gradila je, primjerice, podmorski tunel dug
četiri kilometara između Danske i Švedske, a sada počinju gradnju
novoga podmorskog tunela dugog 18 kilometara između Danske i Njemačke te
tunela u Grčkoj dugog pet kilometara. Tamošnje je tlo vrlo slično onome
na Pelješcu, odnosno muljevito i pješčano, što pokazuje da to nije
prepreka za gradnju. Zanimljivo je da gradnju tunela zagovaraju i neki
domaći stručnjaci, uključujući one iz Ministarstva prometa i veza, dok
istodobno resorni ministar poručuje kako su tuneli nemoguća misija.
Gradnja tunela bila bi gotovo tri puta jeftinija od mosta, koji bi zbog
visine, smatraju stručnjaci, mogao biti često zatvaran. Tunel kao
rješenje odgovara i bosanskohercegovačkoj strani. Osim toga, imao bi i
razvojnu komponentu jer se njime mogu spojiti i ostali otoci na tom
području - Brač, Hvar, Šolta... - a osigurao bi poslove domaćim
građevinarima i brodogradilištima za sljedećih 20 godina. Posljednja
cijena za gradnju mosta bila je gotovo 200 milijuna eura, a prema
projektima dug je 2,4 kilometra. Izradio ga je Građevinski fakultet, a
jedan od autora je i Jure Radić. Projekt podmorskih tunela u Jadranu, pa
tako i onaj do Pelješca, izradio je Boženko Jelić, a prema zamisli, bio
bi dug oko dva kilometra i stajao 78 milijuna eura. Tunel bi imao jednu
cijev, dva traka i stazu za pješake.
Međunarodni natječaj
Naravno, idejni projekti samo su temelj, a u konačnici, koja god opcija
bude prihvaćena, prije početka gradnje morat će se raspisati međunarodni
natječaj. I dok se najviše raspravlja o povezanosti s Pelješcem,
projektant Jelić već ima otvorenije ruke u Zadarskoj županiji, gdje je
prepoznata ideja spajanja Zadra s otokom Ugljanom podzemnim tunelom.
Slični su planovi i za Splitsko-dalmatinsku županiju, gdje je predviđeno
spajanje većih otoka u jedinstveni komunikacijski prostor cijelog
bazena.
Vezane vijesti
-
-
Najduži prekomorski most na svijetu kineske vlasti su svečano otvorile u četvrtak
-
Kada nam se dogodi da smo zaboravili četku za rumenilo ili kosu, idealno ju je posuditi od prijateljice kao spas u zadnji čas, ali to može imati i negativne zdravstvene posljedice.
-
Sve što vam treba su andol ili aspirin i dobro ih je imati uza sebe dok hodate prirodom. Ako vas ubode pčela, osa, stršljen, obad ili neki drugi insekt, odmah malo navlažite tabletu i stavite na mjesto uboda.
Izdvojeno
-
Ne propustite ovaj božićni spektakl i uživajte u bezvremenskim hitovima u Privlaci!
-
U sklopu izvođenja radova tvrtke Euro projekt d.o.o. na izgradnji javnog sustava odvodnje od nedjelje, 15. prosinca 2024. godine započinje izvođenje radova na rekonstrukciji i dogradnji kanalizacijske i vodoopskrbne mreže na području gradskog naselja Vidikovac.
-
Poštujem sve protivnike, ali Hrvatska je s razlogom prvi nositelj, kazao je izbornik hrvatske nogometne reprezentacija Zlatko Dalić nakon ždrijeba europskih kvalifikacija za Svjetsko prvenstvo koje će se 2026. održati u SAD, Meksiku i Kanadi.
-
Hrvatska nogometna reprezetacija igrat će u skupini D ili L europskih kvalifikacija za Svjetsko prvenstvo koje će se 2026. održati u SAD, Meksiku i Kanadi.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.