Događaji

"Neka se sami prijave u Remetinec"

Svi su protiv koncesija za autoceste osim Kukuriku koalicije

Svi su protiv koncesija za autoceste osim Kukuriku koalicije

Ukoliko se odluči na monetizaciju autocesta u recesijsko vrijeme, Vlada će protiv sebe imati oporbu, sindikate, nevladine udruge i Crkvu. Svi su oni, naime, zatražili da se o koncesiji za autoceste ne odlučuje u Saboru već isključivo na referendumu.

"Motivi za davanje izgrađene autoceste u koncesiju ne mogu se nikako pronaći niti u okviru ekonomske struke, a niti u okviru ekonomske logike. Jer takav potez bio bi najveća obmana i podvala hrvatskom narodu, dok je s ekonomskog motrišta potpuno iracionalan", izjavio je za Index Goran Marić, saborski zastupnik i predsjednik odbora za financije HDZ-a. HDZ najavljuje i priopćenje koje će uputiti povodom najnovijeg prijedloga monetizacije cesta kojeg su izradili savjetnici vlade RH iz konzorcija Erste Group Bank, Deloitte Savjetodavne usluge i Wolf Theiss Rechtsanwälte. Prema tom prijedlogu vlada bi se trebala odlučiti za monetizaciju dijela autocesta na rok od 30 do 50 godina po cijeni od 2,8 do 3,2 milijarde eura.

"Nakon potpisa ugovora, neka se sami prijave u Remetinec"

"Hrvatski građani će zapravo putem cestarina platiti ne samo tih eventualnih 2,9 milijarda eura koliko bismo dobili od koncesionara već i znatno više; platit će i kamate za 50-godišnje razdoblje i troškove zbrinjavanja viška radnika, ali i iznos ne male zarade koncesionara kroz svih tih 50 godina", upozorava Marić

"To bi istodobno bilo javno Vladino priznanje nesposobnosti i nevjerovanja u državu koju vodiš i za koju odgovaraš, ali i prebacivanje financijskog opterećenja sa države na ionako ekonomski iscrpljen i iscijeđen narod. S motrišta zaštite nacionalnih ekonomskih interesa davanje izgrađene infrastrukture, bez koje nema ni društvenog ni ekonomskog života kao što su auto ceste, predstavlja izravan protunacionalni čin. Onaj tko se to drzne učiniti trebao bi se odmah nakon potpisa ugovora o koncesiji sam prijaviti u Remetinec", smatra šef HDZ-ovog odbora za financije.

Marić zaključuje da kada su infrastrukturni projekti u pitanju koncesije se daju na gradnju, a ne na upravljanje, zbog čega "u svakoj ozbiljnoj demokratskoj zemlji odluke u svezi ovakve vrste koncesije nitko se ne bi usudio donijeti bez referenduma".

Ukoliko uži kabinet Vlade koji bi o tome uskoro trebao zasjedati donese odluku o monetizaciji, referendum će pokrenuti Nezavisni cestarski sindikat zajedno s drugim hrvatskim sindikatima i udrugama iz civilnog društva.

"Pripremamo referendum"

"Mi već radimo na pripremi referenduma. Referendumsko pitanje bit će "Jeste li za to da se hrvatske autoceste ne mogu dati u koncesiju ili da im se privremeno ili trajno mijenja vlasništvo bez referenduma građana." Tražit ćemo i da se ta odredbe unese u Ustav!", izjavio je za Index Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.

Prijedlog vladinih savjetnika za monetizaciju autocesta smatra najgorim do sada.

"Prvi prijedlog vlade bio je koncesija na rok od 30 godina po cijeni od 2,5 do 2,7 milijardi eura. Sada vidimo da je plan koncesija na 50 godina uz cijenu od približno 3 milijarde eura. To je, zapravo, kao da autoceste dajete na koncesiju od 30 godina po cijeni od milijarde eura! Vlada očito nema kupce koji bi dali dobru cijenu, pa sad spušta vrijednost koncesije. To je katastrofa i to se mora spriječiti! Ceste ne smiju poslužiti za jednokratno punjenje proračuna. Pogotovo se ne smiju davati u koncesije parcijalno, tako da neprofitni dijelovi mreže autocesta ostanu državi za održavanje. U suprotnom će doći i do kaosa u sustavu naplaćivanja, pa će rampe biti na svakih par sto kilometara, umjesto da se taj sustav objedinjuje. Siguran sam da ćemo uspjeti to zaustaviti referendumom.", uvjeren je Mijat Stanić.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.