Vlada spašava proračun
Idući tjedan natječaj za monetizaciju, sindikati najavljuju referendum
Vlada spašava proračun. Reforme su nužne - kažu, treba napuniti državnu blagajnu koja zbraja gubitke. Jedan od načina je prodaja imovine. Autoceste će u koncesiju već iduće godine, a natječaj za monetizaciju, točnije usklađivanje teksta natječaja s odredbama Zakona, počinje idući tjedan.
Što se gradilo, gradilo se. Još uvijek se otplaćuju stari dugovi, a stiglo je i novo zaduženje. Kredit od 74,5 milijuna eura za Hrvatske ceste, uz kamatu veću od šest posto- nije povoljno, ali nije bilo alternative jer dugovi se moraju vratiti, a projekti platiti, poručuje ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić koji vjeruje kako će i ta priča uskoro završiti.
"Mi smo preizgrađeni autocestama!", ponavlja Hajdaš Dončić.
Investicije koje su u planu još idu, kaže ministar. lpak, do kraja 2014. očekuje najavljenu monetizaciju autocesta- u trajajnju od 30 do 50 godina, kojom planiraju uprihoditi više od tri milijarde eura.
"Ovaj HAC koji je ostao, on će završiti do 2014. godine sve projekte koje treba završiti. Čak ih toliko ne krivim. Imaju veći problem s građevinskim sektorom nego što imaju problem s financiranjem. Ali će se do 11. mjeseca završiti i Ploče- Ravča, u proljeće iduće godine doći ćemo i do Lekenika. S time je, više manje, uz most na Dravi investicijski ciklus hrvatskih autocesta završen i tu više nema javnih investicija", poručuje.
Ministar je jasan: monetizacija je najbolje rješenje, alternative nema, osim povećanja javnog duga. No javnost je zabrinuta: prodaje se imovina bez pitanja, a u koncesiju se daje bez svih zadovoljenih preduvjeta, poručuje šef cestovnog sindikata Mijat Stanić. Nije napravljena izrada studije opravdanosti kao ni procjena vrijednosti koncesije.
"Sve se to ignorira i očito je cilj koncesije prvenstveno krpanje državnog proračuna. Ima puno manipulacija infomacijama i ne želi se jasno narodu objasniti o čemu se radi i prvenstveno se ne želi pitati", kaže Stanić.
Stanić ide i korak dalje i sam objašnjava: iskustva s dosadašnjim koncesionarima govore kako je sve podređeno profitu, standard održavanja je niži, ceste su lošije i nesigurnije, pa su tako došli i do zanimljive brojke.
"Kao posljedica kamioni voze po sporednim cestama, a i mnoga druga vozila, a onda se u pretjecanjima događaju prometne nesreće. Mi smo napravili neke grube procjene koje govore kako će, damo li autoceste u koncesiju, u narednih 50 godina stradati 1500 ljudi više, bit će više od osam tisuća invalida i više od 20 tisuća stradalih", kaže.
Sve se čini kako je pred nama duga politička jesen jer sindikalne akcije spremaju se već krajem listopada ili u studenom, za kad najavljuju referendum. Kako će glasiti referendumsko pitanje još moraju usuglasiti, no sigurno je- kaže Stanić kako imaju potporu brojnih udruga civilnog društva, pa očekuju oko 800 tisuća prikupljenih potpisa. U tome će uspjeti, siguran je Stanić koji poručuje: "nitko nema pravo, tko je dobio mandat, nama vezati ruke za narednih 50 godina".
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
Motoristi će razveseliti djecu svojim dolaskom, prigodnim poklonima i zajedničkim druženjem.
-
Zbog izvođenja građevinskih radova tvrtke Ludwig Pfeiffer Hoch und Tiefbau GmbH&Co.KG., dana, 13.12. u vremenu od 08 h pa do 17 h biti će privremeno obustavljena opskrba vodom potrošačima u gradu Zadru, predio Diklo u slijedećim ulicama :
-
Vremenska prognoza za petak 13.prosinca
-
Košarkaši Zadra u susretu su 12. kola regionalne ABA lige kao domaćini rutinski svladali Borac iz Čačka sa 89-67 (21-14, 18-12, 26-18, 24-23).
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.