Događaji

Afera HAC

Petorica na ispitivanju u Uskoku

Petorica na ispitivanju u Uskoku

Uhićenja su uslijedila nakon svjedočenja bivšeg člana uprave HAC-a Josipa Sapunara, koji je navodno priznao da je bio posrednik u izvlačenju 3 milijuna eura iz HAC-a. Taj bi novac zatim predavao direktorima građevinskih tvrtki koje su poslovale s HAC-om, a oni bivšim državnim tajnicima u Ministarstvu prometa Zdravku Livakoviću i Milivoju Mikuliću.

Livakovićev stan u zadarskim Arbanasima jučer je u njegovoj nazočnosti pretražila policija, a zatim ga vratila u pritvor u Zagreb.

Livaković i Mikulić bivši državni tajnici bliski cestogradnji i Kalmeti

Zdravko Livaković i Milivoj Mikulić dvojca su nekadašnjih državnih tajnika u ministarstvu bivšeg ministra Božidara Kalmete koji su, osim što su uz glavnog zadarskog HDZ-ovca vezali svoj politički uspjeh, bili povezani s upravom Hrvatskih autocesta (HAC) koje su se ovih dana zbog izvlačenja novca našle pod Uskokovom istragom.

Obojicu je, navodno, kao osobe kojima je predavao novac izvučen preko podizvođačkih građevinskih tvrtki u svom istražnom iskazu prokazao bivši financijski direktor HAC-a Josip Sapunar, nedavno uhićen pa odveden u istražni zatvor zbog slučaja Remorker.

Osim što je u Kalmetinom ministarstvu bio državni tajnik Livaković je u veljači 2004. imenovan predsjednikom nadzornog odbora HAC-a koji se u to vrijeme osim po gradnji modernih autocesta, isticala po korupcijskim skandalima od kojih je dosad najpoznatiji slučaj "farbanja" tunela. S izbijanjem afera Livaković je početkom studenog 2009. podnio ostavku, obrazloživši da je potez osobne naravi i da nema veze s medijskim napisima korupciji.

Već krajem mjeseca iste godine u akciji "Nesklad" uhićeni su bivši čelnici HAC-a Jurica Prskalo, Marijo Lovrinčević, direktor sektora građenja Goran Legac i glavni inženjer na tunelima Željko Kandžija te direktor splitske tvrtke Skladgradnja Slaven Žužul. Teretilo ih se da su u poslu bojanja tunela oštetili državni proračun za 21 milijun kuna jer je Skladgradnji isplaćen šest puta veći iznos od tržišne cijene. U toj je istrazi svjedočio i Livaković kojeg su mediji opisivali kao glavnu osobu u 'živom zidu' oko Kalmete, jer je navodno nadzirao sve poslove u HAC-u koji su kasnije postali predmet istraga.

Nakon što je podnio ostavku, Livaković je s Davorom Uglešićem osnovao tvrtku D&Z kojoj je, po medijskim tvrdnjama, IGH prepustio gradnju spojne ceste od čvora Zadar 2 prema Gaženici.

Zbog navodne "muljaže" oko izgradnje te ceste Kalmetu je često prozivao bivši SDP-ovac Ivica Pančić. Njegove tvrdnje o navodnim nepravilnostima u javnim natječajima za gradnju državne ceste Gaženica-Zadar, Kalmeta je nazvao bezočnim lažima i obmanama javnosti u političke svrhe. Cesta je otvorena u studenom 2007. bez presijecanja vrpci i svečanosti, a Pančić je na nju donio maskotu divovske hobotnice kako bi upozorio na "duge korupcijske krakove".

Livaković se u zadarskoj politici prvi put pojavio još za vrijeme prvog Kalmetinog gradonačelničkog mandata na mjestu pročelnika Odjela za graditeljstvo i komunalne poslove.

Mikulić je, pak, državni tajnik osim kod Kalmete bio i u ministarstvu Petra Čobankovića, a u HAC-u je bio član uprave. U medijima se spominjao i kao svjedok na suđenju HDZ-u i bivšem premijeru Ivi Sanaderu, gdje je rekao da ga je na suradnju s agencijom Fimi medijom uputio tadašnji ministar Kalmeta koji u tom slučaju nije bio osumnjičen.

Mikulić je tada izjavio da ga je Kalmeta, zajedno s tadašnjim šefom HAC-ovih financija Josipom Sapunarom, u proljeće 2006. pozvao na sastanak u jedan zagrebački restoran gdje ih je upoznao s bivšim HDZ-ovim rizničarom Mladenom Barišićem koji je tražio da HAC marketinške poslove ugovara s Fimi medijom.

Upravo je Sapunar Mikulića povezao i s posljednjom aferom u HAC-u navevši ga, navodno, kao jednog od državnih tajnika kojemu je, uz Zdravka Livakovića, davao novac izvučen preko podizvođačkih tvrtki.

Mediji su još krajem 2009. pisali da je Mikulićev brat Ferdinand, kao suvlasnik tvrtke Dinarik dobivao poslove bez natječaja od HAC-a i Ministarstva za javne radove, obnovu i graditeljstvo.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.