Događaji

U prvih šest mjeseci 102 prijave na Zelenom telefonu

Zadru treba više komunalnih redara, prekršiteljima stože kazne

Zadru treba više komunalnih redara, prekršiteljima stože kazne

Zadru treba više komunalnih redara, prekršiteljima stože kazne

Tijekom proteklih šest mjeseci strpljivo smo na Zelenom telefonu slušali sve probleme iz okoliša koje su nam naši sugrađani prijavljivali, kaže Linda Šušteršić, voditeljica Zelenog telefona udruge Eko Zadar.

''Zaprimili smo 102 prijave što je nešto više nego u istom razdoblju prošle godine. Povećan broj poziva pokazatelj je prepoznavanja Zelenog telefona kao servisa na usluzi građanima, a ujedno i kontinuiteta u radu Zelenog telefona koji u okviru udruge ''Eko - Zadar" djeluje već više od deset godina''.

Analizirajući zaprimljene pozive utvrđeno je da se najveći broj poziva odnosi na kategoriju RAZNO koja objedinjuje sve upite građana, a koji ne spadaju u standardne kategorije.

Naše sugrađane između ostalog zanima gdje se mogu nabaviti ekološke sadnice maslina ili pak buhač, kad i gdje će biti organizirana sljedeća razmjena sjemena starih, domaćih sorta voća i povrća, kako se kompostira i slično.

Potom prednjače prijave iz kategorije OTPAD, čime je nastavljen trend iz prijašnjih mjeseci kada su različiti problemi s otpadom, u prvom redu divlje deponije kod građana izazivali najviše pozornosti, pa i ljutnje.

''Ono na što nam se građani još žale jest i ispuštanje fekalija po poljima od strane, pa i onih crpitelja septičkih jama koji imaju koncesiju, ili pak nedovoljno dobro održavanje septičkih jama nesavjesnih pojedinaca uslijed kojeg fekalne vode teku na sve strane'', kaže Šušterić.

Kad se radi o onečišćavanju javnih površina, kao u ovim slučajevima, prva osoba koju je potrebno kontaktirati jest komunalni redar.

''U udruzi smatramo da grad veličine Zadra treba imati veći broj komunalnih redara kako bi se odredbe propisane Odlukom o komunalnom redu mogle efikasnije nadzirati, i kako bi komunalni redari bili u poziciji adekvatno sankcionirati eventualne prekršitelje.

Moramo naglasiti da je i dalje prisutna tromost pojedinih tijela javne vlasti u rješavanju nekih slučajeva pristiglih na Zeleni telefon. Isto tako i pojedina nadležna inspekcijska tijela često ne iskorištavaju sve zakonom propisane mogućnosti i mjere koje se mogu poduzeti prema onečišćivačima ili drugim prekršiteljima propisa. Takvo postupanje (propisivanje blažih mjera po zakonu) često se pokazalo kao loša praksa, jer poznati prekršitelji nisu dovoljno motivirani da prekršaj ne ponove, a neki novi, nisu dovoljno „žestoko" upozoreni da prekršaj niti ne čine. Uočili smo i da građani nisu posve upoznati sa svojim pravima u obraćanju tijelima javne vlasti, te koje su dužnosti i obveze tih istih tijela prema problemima koje građani prijavljuju''.

''Eko- Zadar" putem Zelenog telefona, u izravnom kontaktu i razgovoru s prijaviteljima, nastoji potaknuti građane na aktivno uključivanje u rješavanju problema.

Nažalost, građani često od strane institucija kojima se obraćaju doživljavaju neprofesionalan pristup, te neugodnosti, pa samim tim i odustaju od ustrajnosti u rješavanja problema u okolišu.

''Napominjemo da su svi službenici u tijelima javne vlasti po zakonu dužni uputiti građane u način ostvarivanja njihovih prava kao i rješavanju njihovih problema. Slijedom takvog postupanja kod građana je primjetno opravdano nepovjerenje u institucije''.

Daljnjom analizom utvrđeno je da se na Zeleni telefon sve češće javljaju oni sugrađani koji su spremni iza svoje prijave ostaviti svoje puno ime i prezime, te kontakt podatke, od onih koji žele ostati anonimni.
Rad Zelenog telefona u 2013. godini financijski je podržao UO za graditeljstvo i zaštitu okoliša Grada Zadra u iznosi od 24.400 kuna.

 

 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.