Događaji

Ugradnju tzv. eCall sustava

Automobili na području EU će od 2015. sami zvati hitnu

Automobili na području EU će od 2015. sami zvati hitnu

Do listopada 2015. godine svi novi modeli automobila koji će se prodavati na tržištu Europske unije trebaju imati ugrađen sustav koji, u slučaju ozbiljne nesreće, automatski bira jedinstveni broj 112 za hitne slučajeve.

Ugradnju tzv. eCall sustava, odnosno sustava e-poziva, poduprli su članovi Odbora za unutarnje tržište Europskog parlamenta, ocijenivši da će se na taj način omogućiti hitnim službama da na mjesto nesreće stignu brže, a time i da spase više unesrećenih.

Izvjestiteljica parlamenta za to pitanje Olga Sehnalova istaknula je da bi ta tehnologija »mogla svake godine spasiti i do 2.500 života« na europskim cestama.

Sustav funkcionira tako da oštećeno vozilo poziva 112 čim njegovi senzori registriraju nesreću. Poziv se može aktivirati i ručno tako da se pritisne posebno dugme u automobilu. Prema priopćenju Europskog parlamenta, zastupnici su zatražili da se u prijedlogu zakona, koji je izradila Europska komisija, bolje regulira zaštita podataka kako se ne bi dogodilo da vozila s ugrađenim e-pozivom budu pod stalnim nadzorom.

Kad se poziv aktivira, u centar za hitne slučajeve slali bi se podaci o tipu vozila, vrsti goriva koje koristi, vremenu nesreće, lokaciji, smjeru putovanja i broju vezanih pojaseva.

Procjenjuje se da će ugradnja tih uređaja stajati manje od sto eura po vozilu, a zastupnici traže da se pri kupnji vozila ta »dodatna oprema« ne naplaćuje dodatno s obzirom da je riječ o javnoj usluzi.

Iako je cilj da se automatski pozivi omoguće od jeseni sljedeće godine, europarlamentarci ostavili su mogućnost za produženje roka kako bi se udovoljilo zahtjevu automobilske industrije da dobije dovoljno vremena za testiranje sustava. Glasovanje na plenarnoj sjednici Europskog parlamenta predviđeno je za kraj veljače.

Novi list


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.