Događaji

Počela sezona crusiera, Hrvatska bez strategije od 2006.

 Počela sezona crusiera, Hrvatska bez strategije od 2006.

Dok se većina turističkih radnika priprema za uskršnje praznike, proteklog je tjedna krenula sezona uplovljavanja cruisera u hrvatske luke.

Oko ovog turističkog segmenta u javnosti se godinama lome koplja, a stručnjaci upozoravaju kako ne radimo dovoljno na stvaranju strategije razvoja dolazaka brodova na kružnim putovanjima.

Početkom tjedna prvi su cruiseri s tisućama putnika uplovili u Split i Dubrovnik. U lučkim upravama spremno su ih dočekali, a svi se vesele dobrim najavama za sezonu.

I u 2014. se očekuje ponavljanje prošlogodišnjih brojki kada je u hrvatskim lukama zabilježeno točno 828 ticanja cruisera.

Na njima je plovilo više od 1,2 milijuna putnika, a ova brojka bi pretpostavljala postojanje strategije oko razvoja te vrste turizma. Međutim, posljednje istraživanje je napravljeno 2006. kada smo imali dvostruko manje dolazaka brodova.

"Sigurno je da jedna takva pojava, koja izaziva niz kontroverzi, zahtjeva poduzimanje nekakvih aktivnosti kako bi se iz te vrste turizma mogao izvući maksimum, odnosno najviše uz minimalne štete. Toga, na žalost, kod nas nema", kaže Siniša Horak s Instituta za turizam koji je prije 8 godina sudjelovao u istraživanju.

Ono je dalo odgovor na najvažnije pitanje - koliko gosti s cruisera troše. Prosječan iznos je 37 eura po putniku, ali Horak ističe kako svjetski trendovi pokazuju da se potrošnja smanjuje. Mi za takvo što nemamo podatke, no jedno je sigurno - putnici s manjih cruisera troše više pa Horak kaže:

"Mi bi se prije svega trebali orijentirati na te manje cruisere, a što se ovih velikih tiče, s njima bi trebalo vrlo pažljivo planirati i dolaske i njihov prihvat", istaknuo je Horak.

Da su gosti s manjih cruisera poželjniji smatra i direktorica TZ Grada Dubrovnika Romana Vlašić.

No, Dubrovnik je privlačan svim cruiser kompanijama pa taj grad bilježi gotovo tri četvrtine svih ticanja brodova u Hrvatskoj. Stoga je najveći zadatak turističkim radnicima i lokalnoj zajednici kako smanjiti velike gužve.

Gužve se ipak neće moći izbjeći, veliki brodovi će dolaziti do kraja godine, a javnost će raspravljati o potrebitosti ove vrste turizma.

Strategiju Hrvatska nije donijela pa je Siniši Horaku ostalo samo da sve one koji imaju što reći o dolascima cruisera pozove na istraživanje iz 2006. godine.

"Pokazali smo da koristi apsolutno ima, ali da nekakav, stihijski pristup može rezultirati i s velikim štetama", zaključio je Horak.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.