Događaji

I dalje će se između Zadra i Knina moći prometovati

Od Zadra do Knina vlakovima dvostruko brže - radovi na rekonstrukciji pruge vrijedni 100 milijuna kuna

Od Zadra do Knina vlakovima dvostruko brže - radovi na rekonstrukciji pruge vrijedni 100 milijuna kuna

U sklopu najavljenog ukidanja nerentabilnih putničkih linija, HŽ Putnički prijevoz od 15. travnja ukida i jedinu dnevnu putničku liniju vlakom od Zadra do Knina. Kako nam je potvrdio šef HŽ infrastrukture za zadarsko područje Ante Knežević, prijevoz od Zadra do Knina od idućeg će tjedna biti moguć jedino autobusom kao zamjenskim sredstvom.

- I dalje će se između Zadra i Knina moći prometovati tri puta dnevno. Dosad su to bile dvije autobusne linije i jedna linija putničkog vlaka preko Škabrnje, Benkovca i Kistanja do Knina.

Sada se i taj jedan vlak ukida zbog neisplativosti, ali će umjesto njega biti uvedena nova autobusna linija koja će preuzeti prijevoz putnika po cijeni karte od nekih 50 kuna - kaže Knežević, koji je usput demantirao izjave predstavnika Sindikata željezničara Hrvatske i Sindikata hrvatskih željezničara da se promet supstitucijskim autobusnim linijama na relaciji Zadar - Knin ne naplaćuju jer navodno nema dovoljno konduktera.

Karte se naplaćuju

- Ne znam odakle im to da se karte ne naplaćuju. Otkad su uvedene zamjenske autobusne linije, a to je bilo 10. prosinca prošle godine, kada je počela rekonstrukcija kompletne pruge na relaciji Zadar - Knin, karte se prodaju u Zadru, Benkovcu i Kninu te u samom vlaku, odnosno autobusu, gdje je uvijek prisutan kondukter.

Kod nas nije bilo neplaćanja, pa tako nismo mogli ni počiniti štetu HŽ Putničkom prijevozu, kao što prozivaju sindikati - odgovara Knežević.

Troškovi održavanja putničke linije Zadar - Knin - Zadar, za HŽ Putnički prijevoz iznose oko 8000 tisuća kuna po jednom "điru", što je očito previše za rentabilno poslovanje. Broj putnika se zadnjih godina drastično smanjio, a troškovi su ostali isti.

Obnovljeno 14 kilometara

- Kada bi vlak između Zadra i Knina svaki dan bio pun, po 70 putnika, opet bi bili na gubitku. Zašto? Tako kažu oni koji su za to zaduženi. Kada se obračunaju svi troškovi, od onog za gorivo do naknade za korištenje pruge i svi drugi tzv. fiksni troškovi, jeftinije se voziti ne može, a putnika jednostavno nema dovoljno.

Nadam se da će se te stvari promijeniti kada završi rekonstrukcija pruge - procjenjuje šef zadarskog Željezničkog kolodvora Ante Knežević koji svoj ured inače ima u - Benkovcu.

Autobusne linije između Zadra i Knina umjesto vlaka uvedene su 10. prosinca prošle godine, kada su započeli 100 milijuna kuna vrijedni radovi na rekonstrukciji pruge u cijeloj dužini i punom profilu.

Obnova je krenula iz Kistanja i došla je do blizu Benkovca. Dosad je obnovljeno oko 14 kilometara pruge, kaže Knežević, a do kraja godine očekuje se da se taj broj popne za još 30-ak kilometara. Ukupna dužina pruge između Zadra i Knina iznosi 94 kilometra, što znači da će za obnovu u idućoj godini ostati oko 50 kilometara.

Novom prugom vlakovi će moći prometovati brzinom od 80 do 100 kilometara na sat, što je dvostruko više od sadašnje, a bit će povećano i maksimalno osovinsko opterećenje na 20 tona za budući cargo prijevoz, pa i onaj iz zadarske Gaženice prema Europi.

Slobodna Dalmacija


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.