Događaji

Samo strpljivo...

Vožnja Zadrom: Oboružajte se strpljenjem i alternativnim pravcima

Vožnja Zadrom: Oboružajte se strpljenjem i alternativnim pravcima

Kako to već biva po nekom uobičajenom redu, nakon turističke slijedi nam sezona komunalnih radova. I dok su Zadrani već navikli na gužve u ljetnim mjesecima, te brojni izbjegavaju odlazak u grad kako bi sebe poštedjeli gužvi i čekanja, strpljenjem će se morati oboružati i ove zime jer su zadarske prometnice pretvorene u veliko gradilište, javlja Narodni list

Posljednjih dana najviše se pričalo o zatvaranju prometnica na Poluotoku, te o premještanju prometa na Muraj. Prva četiri dana novih pravila pokazala su da unatoč "grintanjima" taj sustav može u prometnom smislu funkcionirati. Ključno je strpljenje i vozači koji će se držati pravila - a "gospoda" koja svojim nepropisnim parkiranjem sužavaju i onako teško prohodne ulice sigurno nisu igrači po pravilima niti dobrom ukusu, a baš su takvi primjeri zadavali najviše glavobolje.

Novo autobusno stajalište

Službena odluka glasi: "Rješenjem Grada Zadra, Odjela za komunalnu djelatnost, od ponedjeljka 3. studenog 2014. godine, na snazi je privremena regulacija prometa vezana za radove na ulicama Obala kralja Tomislava od raskrižja s ulicom Narodnog lista u smjeru Gradskog mosta i Liburnskom obalom. Uslijed navedenih radova, čije je trajanje predviđeno do 3. svibnja 2014. godine, biti će onemogućen cestovni promet navedenim ulicama a promet će biti preusmjeravan na ulicu Bedemi zadarskih pobuna, Božidara Petranovića , Zadarskog mira 1358, Mihovila Pavlinovića, Ruđera Boškovića i Ante Kuzmanića (oko Poluotoka). Teretnim motornim vozilima najveće dopuštene mase iznad 4,5 tone i autobusima biti će zabranjen promet navedenim obilaznim pravcem, a parkiranje i zaustavljanje u ulici Bedemi zadarskih pobuna je u potpunosti zabranjeno. U okviru navedenog Rješenja Grada Zadra, Odjela za komunalnu djelatnost, u prvoj fazi radova biti će omogućen promet za vozila koja idu na trajekte (linije Ugljan i Dugi otok), odnosno izlaz s istih trajekata, a isti promet će biti omogućen samo do preseljenja trajektne luke u Gaženicu."

Osim problema s kojima su se suočili prodavači na gradskoj tržnici oko dostave, pojavio se problem i gradskog autobusa, kojem je sad jedina stanica ona kod stare tehničke škole. Osim što je to po mnogima puno hodanja i pješačenja po cijelom Poluotoku, radi se o činjenici da se stanica nalazi na pomalo nespretnom mjestu, te građani po izlasku iz autobusa moraju hodati kolnikom jer su na nogostupu parkirani automobili. A u srijedu su baš na tom dijelu ulice započeli i radovi, pa će putnici morati skakati i preko naslaga blata.

Iz Liburnije su obavijestili građane, kako će unatoč novoj stanici i zatvorenim prometnicama, red vožnje, tj vrijeme polaska autobusa s kolodvora i stanice na Poluotoku ostati isti.

A djelomični novi red vožnje imaju autobusi na relaciji Autobusni kolodvor - Puntamika (Borik) jer radi se i u tom dijelu grada. Razlog je isti kao i na Poluotoku - kanalizacija. Na Poluotoku se tako grade dvije crpne postaje koje će riješiti problem fekalnih ispusta u more, a u veljači, prema najavi gradonačelnika Božidara Kalmete, započinju radovi na crpnoj postaji Maestral. A sve to s ciljem da bi do 2018. godine Zadar bio grad bez fekalnih ispusta u more i bez septičkih jama, već bi svi objekti trebali biti spojeni na kanalizacijsku mrežu.

Otvoren novi kružni tok

Upravo je zbog radova na sekundarnoj kanalizacijskoj mreži i Crnoj postaji Park Puntamika pretvorena u gradilište, te je putovanje od zapadnih dijelova grada prema istoku također otežano.

Naime, zbog radova na Crpnoj postaji Park za promet je zatvoren dio Trpimirove obale, te se promet preusmjerava sporednim ulicama, od kojih su mnoge također neprohodne zbog radova na sekundarnoj kanalizacijskoj mreži. Stoga se putovanje od Borika do centra grada, za neupućenijeg vozača, može pretvoriti u avanturu kidanja živaca i potrage za prometnicom koja će ga dovesti do željenog cilja. Vrijednost radova CP Park je 7,7 milijuna kuna.

Uz Puntamiku, sekundarna kanalizacijska mreža širi se i na Diklu, Arbanasima i Ričinama, najavio je to nedavno Kalmeta prilikom posjeta gradilištu na Puntamiki - "Ovdje smo došli obići jedno gradilište od četiri koje imamo gdje gradimo sekundarnu fekalnu odvodnju. Pored ovog imamo još Arbanase, Ričine i Diklo. Za tu namjenu u ovoj ćemo godini iz gradskog proračuna izdvojiti 3 milijuna i 700 tisuća kuna te nastaviti i sljedeće godine izdvajati sukladno proračunskim mogućnostima." Uz to je istaknuo kako je za 206 gradskih ulica pripremljena sva potrebna dokumentacija za izgradnju sekundarne kanalizacijske mreže, sredstva za te radove, prema najavama i nadama iz Gradske uprave trebala bi stići iz EU fondova.

Otežan je i promet kroz Arbanase zbog sanacije kolnika na tri ulice - Vicka Zmajevića, J.K.Skenderbega i Denisa Bajla. Građane je razveselila vijest da je dio radova na prometnicama u Zadru gotov, te je cijelom duljinom za promet ponovno otvorena Murvička cesta. Grad je tako dobio i još jedan kružni tok. Ovo popularno prometno rješenje izgrađeno je na križanju Murvičke i Ulice Hrvoja Ćustića. Radovi se nastavljaju u Ulici Hrvoja Ćustića, tj. od rotora prema stadionu, dok je dio Ulice Hrvoja Ćustića, od rotora do Ulice Ante Starčevića (Bulevar) također otvoren za promet. Radovi u Ćustićevoj ulicu, od rotora pa do Puta Stanova trebali bi biti gotovi do ljeta 2015. godine.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.