Događaji

Okrugli stol: knjiga kao poluga školskog kurikuluma

Okrugli stol: knjiga kao poluga školskog kurikuluma

Nacionalna strategija poticanja čitanja Ministarstva kulture u završnoj je fazi i bit će dovršena do kraja ove godine, nakon toga slijedi izrada akcijskog plana i javna rasprava, izvijestila je voditeljica izrade te strategije i voditeljica programa "Ruksak (pun) kulture" Maja Zrnčić na okruglom stolu koji je u petak u Talijanskom institutu u Zagrebu okupio stručnjake da bi razmijenili iskustva i predložili kako poduprijeti kampanju čitanja djeci i pomoći da knjiga bude poluga školskoga kurikuluma.

Treći je to u nizu okruglih stolova organiziranih u sklopu programa "Kap priče na dlanu: Ususret Bologni iz Zagreba" koji je počeo u listopadu ove godine, a trajat će do ožujka 2015. godine, a kao najava hrvatskoga nastupa na Sajmu dječje knjige u Bologni iduće godine.

Voditeljica okruglog stola teatrologinja i kazališna kritičarka dr. Nataša Govedić okupila je urednike, spisateljice, ilustratorice i prevoditelje te voditeljice školskih knjižnica među kojima su urednica i prevoditeljica te članica Kulturnoga vijeća za knjigu i nakladništvo Lara Hölbling Matković, spisateljice i ilustratorice Sanja Pribić, Ana Đokić te Hana Lukas Midžić, uz sudjelovanje i jedinoga kolege urednika u izdavačkoj kući "Naša djeca" Slavka Kozine.

Kozina je tako kao najvažniji problem koji tiši sve koji se bave knjigom istaknuo - nečitanje i ocijenio da je to problem koji se ne može riješiti preko noći. Smatra da treba učiniti sve što je moguće kako bi učenicima čitanje bilo poticajno i zanimljivo.

S tim u vezi, sudionici okruglog stola podsjetili su na prvu nacionalnu kampanju za promicanje čitanja naglas djeci od rođenja - "Čitaj mi!" pokrenutu povodom Europske godine čitanja naglas, a pod pokroviteljstvom Ministarstva socijalne politike i mladih.

Cilj te kampanje je poticati roditelje i druge odrasle da s čitanjem naglas djetetu počnu već od njegova rođenja kako bi čitanje postalo dijelom svakodnevnog ugodnog druženja roditelja i djece, te kako bi se stvorila posebna emocionalna veza između djeteta i odrasle osobe koja mu čita. Kao podjednako važan cilj kampanje je i poticati roditelje da s najmlađom djecom što prije počnu dolaziti u lokalnu narodnu knjižnicu.

Kampanju su organizirali Hrvatsko knjižničarsko društvo - Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež, UNICEF, Hrvatsko pedijatrijsko društvo, Hrvatsko čitateljsko društvo, Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti, Hrvatsko logopedsko društvo.

Osobno iskustvo samostalnoga 'probijanja leda' i tiskanja prve autorske slikovnice "Vrijeme je za basnoslovke" s nazočnima podijelila je kiparica Hana Lukas Midžić koja je sama ilustrirala slikovnicu i osmislila malu interaktivnu predstavu za najmlađe u kojoj pomoću lutkarskih rekvizita i posebno skladane glazbe djeci recitira pjesmice iz knjige.

Hana Lukas Midžić je u suradnji s ilustratoricom Anom Kadoić vodila u petak ujutro dječju radionicu pod nazivom "Kombinirana tehnika - odnos slike i teksta" na kojoj su sudjelovali učenici zagrebačke Osnovne škole Ivana Gundulića.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.