Događaji

Nova "Krila" poletjela hrvatskim nebom

Bojnik Damir Barišić o novoj postavi Krila Oluje: Za svakog pilota ovo je najveći izazov u karijeri!

Bojnik Damir Barišić o novoj postavi Krila Oluje: Za svakog pilota ovo je najveći izazov u karijeri!

"Na nama je sada zahtjevna zadaća - ponovno dostići taj nivo i opravdati sve ono što su KO do sada postigli", kazao nam je bojnik Damir Barišić, vođa grupe

Prije samo 2 mjeseca bilo je upitno što će dalje biti s Krilima Oluje i hoće li ona uopće kao takva i opstati. No na današnji je dan otklonjena svaka sumnja i 27. svibnja dobiva itekako posebno mjesto u arhivi HRZ-a.

Unatoč snažnim, u nekim trenucima i orkanskim udarima bure, Krila Oluje odolijevala su vremenskim (ne)uvjetima odradivši vrhunski program i zadivivši sve prisutne!

Poseban pozdrav novim članovima uputio je i najpopularniji hrvatski MIG 21, poznat pod nazivom "Kockica". U svoja dva niska preleta "progrmio" je nad ZB Zemunik i dostojanstveno pozdravio nova Krila hrvatskog neba...

Okupljeni pod vodstvom novog-starog vođe, bojnikom #1 Damirom Barišićem, nova "Krila" u sastavu #2 satnik Ivan Anđić, #3 natporučnik Goran Grgić, #4 natporučnik Darko Belančić i #5 natporučnik Denis Živaljić, uspjeli su u nevjerojatno kratkom periodu izrealizirati program u trajanju od 22 minute, sastavljen od čak 18 atraktivnih manevara, od kojih neke izvodi svega nekoliko akrobatskih grupa u svijetu!

Tako je npr. manevar "Zvono u formaciji" jedinstven i kao takvog ga izvode jedino piloti "Krila Oluje", no, i preostalih 17 manevara jednako je zadivljujuće i odražava vrhunsku uvježbanost i talent petorice vojnih pilota.

Nakon prezentacije i odobrenja programa za sezonu 2015., novim članovima grupe svečano su dodijeljene značke i svjedodžbe o završenom osposobljavanju za pilote akrobatske grupe „Krila Oluje".

"Ocjenu prezentacije programa najbolje je prepustiti vama. Mi uvijek dajemo sve od sebe, a sve ovo radimo i za sebe i za publiku. Ja sam iznimno zadovoljan s onim što su momci postigli u protekla dva mjeseca. Prvenstveno je to rezultat njihove motivacije i velikog potencijala stoga svi skupa možemo biti jako zadovoljni što je grupa već sada spremna za nastupe u nadolazećoj sezoni", rekao je u svome obraćanju novinarima bojnik Damir Barišić, trenutni vođa akro grupe Krila Oluje.

Prije 2 mjeseca krenuli su od nule, naglašava. "Dečki koji su danas letjeli, po prvi su put ušli u takvu vrstu obuke i treninga, a već su  spremni napraviti gotovo kompletan program u odnosu na onaj program koji je rađen prijašnjih godina. Dva, tri elementa će morati pričekati određeno vrijeme s obzirom na njihovu mladost i neiskustvo. Ali, oscilacije su očekivane. Sada im treba podrška, i mislim da su na najboljem moguće putu."

Očekuje ih nastup u Kninu, 5. kolovoza, na obilježavanju 20. obljetnice "Oluje. "Nadam se da ćemo nastupiti u Kninu, ipak će to biti naš 10. rođendan", dodao je bojnik Barišić Iako Krila Oluje od 2009. nastupaju u sastavu od 6 pilota, tempo obuke koji su imali protekla dva mjeseca nije omogućio da se obučavaju više od 2 pilota istovremeno, tako da se za sada napravila obuka s 4 nova pilota, a peti neparni je trenutno u fazi obuke i trebao bi, do kraja lipnja 2015., biti spreman za ulazak u grupu, kazao je bojnik Barišić.

Situacija koja se dogodila s bivšim članovima otvorila je priliku novim članovima. "S jedne strane, svi su oni bili planu za ulazak u Krila Oluje, a s druge, i sami izlazak iz grupe nije nešto neočekivano. Piloti u akro grupama diljem svijeta konstantno se rotiraju i to puno češće nego kod nas. Bilo je samo pitanje vremena kada će se bivša postava promijeniti. Naravno, njihov nagli odlazak bio je pomalo izenanadan, i najviše je utjecao na kompliciraniji tempo obuke (s obzirom da je jako teško promijeniti kompletan sastav i krenuti od nule). Ali za ove mlade pilote je to definitivno otvorilo mogućnost da puno brže uđu u grupu no što se realno očekivalo."

U posljednjih 4, 5 godina, postava koja je letjela u KO uključujući i Damira Barišića, uspjela je dovesti grupu na jedan svjetski nivo po pitanju izvođenja i manevara. "Na nama je sada zahtjevna zadaća -  ponovno dostići taj nivo i opravdati sve ono što su KO do sada postigla."

Što u slučaju nove nemoralne ponude?, upitali smo.

"Svatko ima pravo izbora u svom životu. Dečki koji su bili KO prije nas, odslužili su svoj ugovor, ali i puno više od toga i treba im biti zahvalan na svemu što su napravili. Svatko od nas ima svoj životni put i odabire svoj pravac. No jedno je sigurno: Mi smo svi tu zato što to, prije svega, volimo ovo raditi!"

Kako je ponovno biti u novoj-staroj ulozi vođe? Super. Nova mladost!, rekao nam je za kraj bojnik Barišić.

Unatoč vrlo izraženoj turbulenciji koja ih je pratila cijeli program, to je nešto što je realno i na to se moraju naviknuti i prihvatiti je kao takvu, kazao je natporučnik Belančić. "Bilo bi dobro da je bilo mirno, ali na kraju krajeva - mi i jesmo Krila Oluje, nismo Krila Bonace!", našalio se.

Postati pilot akro grupe Krila Oluje je nešto što je sam vrh mog dostignuća u ovoj eskadrili, kaže. "Ja sam inače i nastavnik letenja, ali ovo je jedan izazov kroz koji sam htio vidjeti mogu li ja to i jesam li uopće za to. Na kraju smo dogurali do ove pozicije gdje smo sada! Jako sam ponosan jer kada tako nešto ovakvo doživite, poseban je to osjećaj."

Ulazak u ovaj cijeli projekt bio je popraćen velikim pritiskom za nove članove, no, ipak je taj pritisak parirao s velikim entuzijazmom, što je sve to učinilo mnogo lakšim za podnijeti i na kraju krajeva - odraditi. Ono što se na početku činilo nemogućim, nova je petorka učinila itekako mogućim!

"Nismo si niti u jednom trenutku postavljali ciljeve, u smislu da će program izgledati na određeni način. Krenuli smo učiti element po element da bi na kraju završili na gotovo punom programu. Ovo do kud smo sada došli je jedan dobar rezultat, jako smo zadovoljni i i nadamo se da ćemo istim tempom i s istim uspjehom nastaviti i dalje, i u konačnici, dostići razinu koju su imali i bivši članovi", kaže natporučnik Belačnić.

Prvi let protekao je odlično, uz malu tremu jer ipak je bilo dosta očiju uprto u njih, kaže. "Prolazilo mi je kroz misli Nemojmo sada nešto zeznuti, toliko smo se obučavali i trudili za ovo danas. Međutim, najbolje je u tim trenucima razmišljati kao da je ovo poput svakog drugog trenažnog leta jer on zapravo i jest jedan let u nizu."

S obzirom na minule događaje, odlazak bivših članova i dr., kada bi ga netko mlad danas pitao zašto je dobro biti vojni pilot u Hrvatskoj, evo što bi mu odgovorio?

"U tom pitanju nama nije važno u kojoj ste zemlji, ili na kojem ste kontinentu vojni pilot. Sam poziv vojnog pilota kao takvog je ono što mlade privlači i što je, na kraju krajeva, i mene samog privuklo. I da su mi u tom trenutku ponudili bilo kakvu drugu opciju, ja bih i dalje prihvatio poziv vojnog pilota. Poziv vojnog pilota se ne odrađuje, on se jednostavno - živi...", zaključuje.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.