Događaji

Loša sezona za ugostitelje?

Privatni iznajmljivači nezadovoljni tijekom sezone

Privatni iznajmljivači nezadovoljni tijekom sezone
Nel Pavletić/PIXSELL

Turistička sezona se zahuktava. Pozorno se prate brojke koje govore o njezinoj uspješnosti. Tako je primjerice prema podacima sustava e- visitor u Hrvatskoj je od 1. do 3. srpnja ostvareno više od 370 tisuća dolazaka, odnosno gotovo 1.707.000 noćenja. Na dan najvećeg turističkog prometa u tom intervalu 2. srpnja hrvatski hoteli u prosjeku su bili popunjeni 79 posto, popunjenost kampova iznosila je 50 posto, dok je obiteljski smještaj bio na 39,3 posto popunjenosti. Jesu li privatni iznajmljivači zadovoljni dosadašnjim tijekom sezone?

 

Uoči glavnog dijela turističke sezone novinarka Media Servisa razgovarala je s Mirkom Bulićem, predsjednikom Hrvatske zajednice udruga obiteljskog smještaja o popunjenosti i položaju privatnih iznajmljivača.

"Teški fijasko je ove godine za obiteljski smještaj." Prema njegovim informacijama podbačaji su veliki. "Sa terena, što se tiče informacija, Istra je podbacila 30 posto i sada je oko 38 posto podbačaj za sedmi mjesec. Osmi mjesec se nekako počeo puniti."

"To su podaci o rezervacijama, kojima raspolažu?"

"Tako je. Peti mjesec je podbacio za skoro 100 posto, 6. mjesec je na nivou 30 posto. Što se tiče Primorsko-goranske županija mi smo tu negdje, 50 posto nam je kapacitet prazan. Što se tiče Dalmacije, oni su nešto bolji, ali ne puno, ne puno".

Ističe da ovu godinu karakterizira i velik broj otkazivanja rezervacija. Smatra da je sadašnja situacija rezultat spleta više okolnosti koje traže dublju analizu, poput utjecaja održavanja Europskog nogometnog prvenstva i pitanja organiziranosti i reklamiranja.

"Nama je što se tiče reklamiranja ostalo isključivo na globalnom, na makro medijima, a to znači da se štampaju razne brošure isključivo na nivou Hrvatske, isključivo na županije, pa onda na regije, tako da iznajmljivača nema nigdje, nisu implementirani da bi mogli biti direktno reklamirani."

Navodi kako moramo biti svjesni da je u Hrvatskoj turizam za mnoge postao slamka spasa, pa ljudi pokušavaju svaku prostoriju staviti u funkciju turizma.

"I onda se događa da nam je rast svake godine, 15-20 posto se razno raznih smještaja pojavi na tržištu..."

Tvrdi da se istodobno ubrzano podiže kvaliteta obiteljskog smještaja. Kako bi iznajmljivači imali bolju budućnost poziva ih da se organiziraju, povezuju u udruge.

"Što se tiče iznajmljivača njima su svi okrenuli leđa, nabili su im 154 institucije koje im vise nad glavom, iznajmljivača jadnog tlače na sve moguće načine."


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.