Crna Kronika

Vozio na desetke aviona

Prijatelju je iz aviona pokazivao vikendicu, a onda je krenulo po zlu

Prijatelju je iz aviona pokazivao vikendicu, a onda je krenulo po zlu

Zrakoplov Zlin 242L bio je uredno registriran u Hrvatskoj i imao je sve potrebne certifikate, a pilot koji je njime upravljao imao je urednu dozvolu

Nema šanse da je Siniša izvodio bilo kakve akrobacije avionom, pa on je bio iskusan pilot i instruktor koji je godišnje provodio po petsto sati u zraku, a leti već desetak godina, piše vecernji.hr

Gradio je karijeru koju sigurno ne bi ugrozio zbog toga da ispadne nekakav frajer pred prijateljem ili bilo kim drugim - rekao nam je Tomislav Ivir, prijatelj i kolega Siniše Pačića koji je u nedjelju u 15.10 sati poginuo u medulinskom zaljevu kada se akrobatski avion Zlin 242L kojim je upravljao iz još uvijek nepoznatog razloga srušio u more.

Vozio na desetke aviona

S Pačićem je u avionu bio i njegov prijatelj Goran Dobrić, inače menadžer u Kauflandu, koji je pri udaru aviona u more također na mjestu poginuo.

- Bio je to običan panoramski let, Siniša je prijatelju pokazivao svoju vikendicu iz zraka. Znam da nije izvodio nikakve akrobacije iz barem dva razloga: jer se to nikada ne radi na visini manjoj od jednog kilometra, a usto se takvi manevri uvijek moraju najaviti kontroli leta koja ih onda odobrava ili ne odobrava. Ako to ide raditi na svoju ruku, riskira gubitak dozvole na šest mjeseci, a kao što sam već rekao, on je gradio karijeru i takvo nešto mu ne treba. Imao je položene sve moguće certifikate, vozio je na desetke različitih aviona po cijeloj Europi i Americi. Da se dogodio nekakav kvar na avionu, on bi padao okomito pa mislim da na avionu nije ništa zakazalo - završio je Ivir napominjući da su iskazi očevidaca koji su tvrdili da su vidjeli da je na avionu nešto eksplodiralo netočni.

Što je dovelo do pada aviona kojim je upravljao pilot s više od pet tisuća sati leta iskustva, pokušat će odgonetnuti ekipa istražitelja za zrakoplovne nesreće na čelu s glavnim istražiteljem Dinkom Vodanovićem, koja je u ponedjeljak stigla u Pulu kako bi nastavila očevid. Rano poslijepodne istražitelji su se uputili brodicom na mjesto nesreće kako bi nadgledali vađenje olupine s dubine od sedam metara.

Nema crne kutije

- Zrakoplov Zlin 242L bio je uredno registriran u Hrvatskoj i imao je sve potrebne certifikate, a pilot koji je njime upravljao imao je urednu dozvolu. O uzroku nesreće zasad je prerano govoriti. Ovakav tip zrakoplova nema crnu kutiju, no moguće je da ima GPS pa, ako ga ima, izvadit ćemo ga i uz pomoć računala potpuno rekonstruirati tijek leta - kazao je Vodanović dodajući da će se nakon vađenja iz mora olupina zrakoplova i svi njegovi dijelovi prebaciti u hangar u Zadru gdje će biti obavljeno vještačenje.

- S vještačenjem ćemo najvjerojatnije početi idući tjedan, a priključit će nam se i stručnjaci iz Češke budući da je zrakoplov njihove proizvodnje - rekao je glavni istražitelj ističući da bi hrvatski istražitelji mogli sami obaviti vještačenje, no da smatra kako će s kolegama iz Češke biti timski jači.

Školski zrakoplov

Češke avione koristi i Hrvatsko ratno zrakoplovstvo

Zlin 242 L Aerobatic školski je avion koji proizvodi češka tvrtka Moravan-Aeroplanes. Od početka 1992. godine, kada je počela serijska proizvodnja ovog zrakoplova, proizveden je u nešto više od stotinu primjeraka. Avion je težak 730 kilograma, a trup mu je dug sedam metara. Dizajniran je za obuku u civilnim i vojnim školama te akrobatske letove, a može poslužiti i za vuču jedrilica i transparenata. Četiri aviona ovog tipa 2007. godine ušla su u sastav Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.

VL/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.