Crna Kronika

Ova vrsta kriminala nije nova, ali se intenzivirala

Turisti i pružatelji ugostiteljskih usluga žrtve sve češćih internetskih prijevara

Turisti i pružatelji ugostiteljskih usluga žrtve sve češćih internetskih prijevara

Nakon brojnih napisa u hrvatskim medijima te upozorenjima na radionicama koje se diljem obale održavaju za privatne iznajmljivače, o sve češćim internetskim prijevarama čije su žrtve i turisti i pružatelji ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i putničke agencije, oglasila se Hrvatska gospodarska komora, pišu Naši Školji

- S obzirom na to da je pred nama samo srce sezone, vrlo je izgledno da će se broj prevara povećati pa moramo pravodobno reagirati ublažavajući negativne posljedice, rekla je direktorica sektora za turizam HGK Leila Krešić Jurić na konferencija za medije.

Krešić Jurić je objasnila kako se, primjerice, pojavljuju prijave vlasnika obiteljskog smještaja čiji se smještajni kapaciteti promoviraju na portalima bez njihove dozvole, a javljaju se i prijave iznajmljivača koji iskazuju bojazan da se i njima tako što ne dogodi. U svakom slučaju, iznajmljivači moraju reagirati te zatražiti angažman odnosno zaštitu mjerodavnih institucija kao i samih portala. S obzirom na to da se bliže datumi kada će se mnogi od prevarenih gostiju neočekivano pojaviti na vratima domaćina s potvrdom o uplati smještaja (iako na drugo, nepoznato ime), nužna je promptna i sinkronizirana koordinacija resornih institucija kako u zemlji tako i na razini EU.

Predsjednik Zajednice obiteljskog turizma pri HGK Nedo Pinezić izrazio je zadovoljstvo što sustav, počevši od HGK i Hrvatske turističke zajednice do nadležnih ministarstava, funkcionira, što će sigurno u značajnoj mjeri odvratiti cyber kriminalce od prevara odnosno krađa na našem području.

- Ova vrsta kriminala nipošto nije nova, ali se sada intenzivirala na području digitalne rezervacije smještaja i u našoj zemlji. Upozoravam na tkz. phishing kada neželjena osoba preuzme identitet oglašivača te dalje nastavi komunikaciju s gostom i naplati smještaj. Slična prijevara provodi se kloniranjem, pri čemu se prezentiraju fotografije popraćene lažnim podacima i naplatom prevarantu, rekao je Pinezić. Naime, na određenim inozemnim internetskim portalima gost može rezervirati i platiti smještaj navodnom domaćinu koji je s drugih portala preuzeo fotografije tuđe kuće ili apartmana, oglasio ih pod lažnim identitetom te naplatio gostu avans ili čak i cijeli iznos smještaja. Nažalost, većina portala ne zahtijeva identifikaciju vlasnika/domaćina te time olakšavaju prijevaru. Pinezić je upozorio kako je poželjno da oglašivači izrade vlastitu web-stranicu te da se priključe sustavu oglašavanja preko HTZ-a jer cyber kriminal nije dovoljan razlog za odustajanje od digitalnih alata pa tako ni od internet rezervacija.

- Riječ je o vrlo brzo rastućem problemu s kojim se ne suočava samo Hrvatska nego čitava Europska unija te je nužno zaštiti potrošače, kazao je predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK, a ujedno i potpredsjednik europskog udruženja putničkih agencija ECTAA Boris Žgomba. Iz tog razloga putničke agencije u Hrvatskoj moraju zadovoljiti određene propisane uvjete isto kao i pružatelji usluga ugostiteljskih usluga u domaćinstvu kako bi se osigurala što viša kvaliteta. Upravo domaće putničke agencije, koje su godinama bile pouzdan partner našim iznajmljivačima, u ovim situacijama ponovno postaju oslonac za prodaju obiteljskog smještaja, rekao je Žgomba. Cyber kriminal poprima velike razmjere jer se hakiraju baze podataka velikih i renomiranih tvrtki pa posljedice mogu biti vrlo teške.

Pinezić je apelirao da u trenutku kada se pojave prevareni gosti, s njima treba uspostaviti dijalog te im osigurati noćenje pri čemu im valja objasniti da se nastali problem rješava tamo gdje je i nastao. Incidenti se moraju izbjeći pod svaku cijenu, a o svemu je nužno obavijestiti policiju.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.