
Turistička zajednica Splitsko - dalmatinske županije (TZ SDŽ) odabrala je novi vizualni identitet (logo i popratne vizualne elemente) koji će od sada biti sastavni dio svih marketinških i promotivnih aktivnosti.
Prvi je ovo put nakon 2007. da je TZ SDŽ krenuo u izmjenu
vizualnoga koncepta, a novi kreativni izričaj splitsko –
dalmatinskog turizma osmislio je Studio za branding, dizajn i
komunikacije – Filburg koji je osvojio prvu nagradu za rad pod
nazivom “Lipo li je”. Osnova prvonagrađenog rješenja je logotip
koji uz minimalnu tipografsku intervenciju usmjerava pozornost na
Srednju Dalmaciju.
Na javno – pozivni natječaj za dizajn vizualnoga identiteta TZ
SDŽ prijavilo se ukupno 20 radova od kojih su odabrana 3 najbolja
natječajna rješenja, odnosno autori radova pozvani su na doradu
rješenja. Ocjenjivački je tim, potom, donio odluku o radu koji
najbolje predstavlja identitet i viziju Srednje Dalmacije.
Direktorica Turističke zajednice SDŽ Ivana Vladović naglasila je
kako novi vizualni koncept daje svjež i kreativan pristup turizmu
Srednje Dalmacije.
– Osuvremenjivanje vizualnoga identiteta otvara mnoge nove
mogućnosti u pozicioniranju Srednje Dalmacije kao konkurentne i
privlačne destinacije. Ovim korakom nastojimo unaprijediti
prepoznatljivost i atraktivnost Splitsko – dalmatinske županije
te dodatno ojačati brend Srednje Dalmacije na globalnoj
turističkoj karti. Odabrani koncept je jednostavan i lako ga je
povezati s našom destinacijom, u radu uvijek težimo pratiti
suvremenost, pritom vodeći računa da zadržimo autentičnost i
identitet – izjavila je Vladović.
Prvonagrađeni rad odlikuje se jednostavnošću i minimalizmom, dok
je cijeli koncept vođen jasnom temom. Pobjednici natječaja
iskazali su čast što će upravo njihov rad predstavljati turizam
Splitsko – dalmatinske županije te su dodatno obrazložili koncept
kojim su se vodili pri izradi vizualnog identiteta.
– Dalmacija ima izuzetno snažan identitet i karakterističan
životni stil. Pretočiti sve ono što nama znači Dalmacija, sve
mirise, zvukove i uspomene u vizualni jezik koji će istovremeno
nešto značiti i gostima širom svijeta tražilo je puno
promišljanja. Osjećamo privilegiju i odgovornost što je naše
viđenje odabrano kao temelj za daljnji rad. Dalmacija je mjesto
gdje se susreću kamen i more, strast i opuštenost, drevno i novo,
a upravo se u pogledu na pučinu ogledaju ovi parovi. Zato smo kao
ključni motiv našeg rješenja odabrali upravo pučinu, motiv koji
komunicira dalmatinski stil života na elegantan način.
Na pučini se stvari ogledaju, ona je beskonačna, okružuje nas
potpuno ali i poziva na otkrivanje tajni skrivenih ispod nje.
Smještanjem logotipa u rez pučine stvara se arhetipski znak koji
vizualno evocira mnoge esencijalno dalmatinske priče, od antike –
tretman slova implicira istovremeno rimske kapitele, kao i poneko
grčko slovo, preko sunca, planina i jedara nad pučinom, do
profinjenosti i elegancije.
Fotografije vode glavnu riječ u komunikaciji, neposredne,
nesavršene, pune života, ljudske, dok je logotip na pučini
njihova nadogradnja – pojasnio je Andrej Filetin, kreativni
direktor studija Filburg.
U nastavku su naglasili kako im je cilj bio stvoriti ozračje koje
će svaku osobu intuitivno potaknuti da pomisli “Lipo li je”. Novi
vizualni koncept primjenjivat će se na svim platformama TZ SDŽ,
novoj mrežnoj stranici
koja je objavljena krajem studenoga 2023. te na svim društvenim
mrežama.