princip "jedan podatak jednom"

Na inicijativu HOK-a uskoro administrativno rasterećenje računovođa

Pixabay

Prijedlog je Sekcije da se na nivou državne administracije primjenjuje "jednom dostavljeni podatak više puta", što bi značilo rasterećenje dodatnih izvještavanja, na mjesečnom, tromjesečnom i godišnjem nivou.

Na inicijativu Sekcije računovođa Hrvatske obrtničke komore
održan je sastanak sa predstavnicima Državnog zavoda za
statistiku, Ministarstva financija, Središnjeg ureda Porezne
uprave, Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske udruge
poslodavaca. Sekcija traži ukidanje dostave istih statističkih
podataka putem brojnih različitih obrazaca uz istovremeno
preuzimanje podataka za potrebe Državnog zavoda za statistiku iz
već dostupnih administrativnih izvora.

Prijedlog je Sekcije da se na nivou državne administracije
primjenjuje “jednom dostavljeni podatak više puta”, što bi
značilo rasterećenje dodatnih izvještavanja, na mjesečnom,
tromjesečnom i godišnjem nivou.

Sekcija računovođa smatra da se podaci koji se traže npr. u
sklopu godišnjeg financijskog izvještaja kao posebna stavka (npr.
izdaci za bruto autorske honorare i ugovore o djelu, izdaci za
rad ostvaren preko studentskih i učeničkih servisa, izdaci za
stipendije, izdaci za nadoknadu troškova, darova i potpora
zaposlenicima, podaci o otpremninama, uvozu, stjecanju) trebaju
za potrebe statistike preuzimati iz drugih administrativnih
izvora kojima su podaci već dostavljeni (u ovom slučaju npr.
Ministarstvu financija).

Na sastanku je, između ostalog, zaključeno kako će se u narednom
razdoblju razmotriti mogućnost administrativnog rasterećenja
prema zahtjevu Sekcije za sve statističke obrasce kojih ima oko
30-ak (TRG-1, GRAĐ-12 …), sve u smjeru primjene principa “jedan
podatak jednom” te da će se ukinuti obveza dostave obrasca RAD-1G
već od iduće godine što će zasigurno doprinijeti dodatnom
rasterećenju poduzetnika.

Predstavnica Sekcije Đurđica Mostarčić naglasila je da veliki
poduzetnici u strukturi gospodarstva Hrvatske još uvijek čine
samo 0,2% te je potrebno sve izvještaje prilagoditi upravo mikro
i malim poduzetnicima. 

Sekcija je već ranije dostavila Ministarstvu financija te Odboru
za standarde financijskog izvješćivanja prijedlog novih obrazaca
DOH i GFI POD kako bi se isti pojednostavili, ali i kako bi isti
objedinili raznovrsne podatke koji se trenutno dostavljaju na
više obrazaca za potrebe Porezne uprave, DZS-a i ostalih
korisnika podataka.

Povezano
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail desk@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest