
Drogerijski lanac dm osvojio je titulu najboljeg trgovca godine, Podravka je ponijela naslov najboljeg proizvođača, Cromaris je društveno odgovorna kompanija godine, najbolji mali trgovac je zagrebačka Mrkvica, proizvod godine je Podravkin Čokolino Dark, a najbolji tehnološki dobavljač kastavski RIS.
Zlatna košaric, godišnja nagrada za najbolja ostvarenja u
maloprodaji i industriji robe široke potrošnje, svečano je
dodijeljena jučer u organizaciji magazina i portala Ja TRGOVAC u
sklopu Weekend Food Festivala u Rovinju. Ovu prestižnu nagradu za
poslovnu 2023. godinu ponio je Cromaris kao društveno odgovorna
kompanija godine, RIS je tehnološki dobavljač godine, dok je
najbolji proizvod godine osmislila Podravka – Čokolino Dark.
Koprivnička prehrambena kompanija Podravka ujedno je i
Proizvođačgodine, dok je najbolji mali trgovac Mrkvica iz
Zagreba. Glavnu nagradu, Zlatnu košaricu za najboljeg trgovca u
2023. godini, osvojio je drogerijski lanac dm.
“Zlatna košarica i u svom devetom izdanju dodjeljuje se
istaknutim predstavnicima u djelatnostima maloprodaje i
proizvodnje robe široke potrošnje prepoznavajući pritom
tehnološke subjekte koji doprinose razvoju oba spomenuta
gospodarska sektora. Želim zahvaliti svim prijavljenim
kandidatima za natječaj Zlatna košarica 2024 te ujedno čestitati
pobjednicima koji su se u prošloj godini pokazali kao primjeri
izvrsnosti i koje je naš stručni žiri ocijenio najboljima u šest
nominiranih kategorija”, rekao je Maroje Sabljić, direktor i
glavni urednik magazina i portala Ja TRGOVAC.
U glavnoj kategoriji Zlatne košarice naslov trgovca godine
osvojio je dm, kojemu je to treća titula jer je najbolji u ovoj
kategoriji bio 2017. i 2022. godine. Žiriju nije bilo laka odluka
jer je konkurencija u finalu bila izuzetno jaka, ali su
prošlogodišnji pobjednici Konzum i Studenac ovoga puta morali
stisnuti ruku dm-u koji je ponio titulu Trgovac godine u 2023.
“Priznanje za Trgovca godine potvrda je da su za naš posao
najvažniji ljudi i odnos koji gradimo s njima. Zato u ime dm-a
zahvaljujem našim djelatnicama i djelatnicima, koji su nam
omogućili lidersku poziciju na tržištu te našim kupcima i
partnerima, čije nam je dugogodišnje povjerenje omogućilo da
nastavimo rasti u skladu s njihovim potrebama. Prilikom svih
ulaganja, bilo da se radilo u ulaganju u cijene, modernizaciju
prodavaonica ili digitalizaciju, vodili smo se upravo potrebama
naših kupaca. Takvim smo pristupom još jednom uspješno opravdali
njihovo povjerenje što potvrđuje rast prometa od 24,16 posto te
činjenica da je tijekom prošle poslovne godine u prodavaonicama
dm-a svaki dan kupovalo više od 96 tisuća kupaca – gotovo 10.000
kupaca više nego u prethodnoj poslovnoj godini. U ime dm-a
zahvaljujem magazinu Ja TRGOVAC i stručnom žiriju nagrade Zlatna
košarica što su prepoznali napore koje je dm u protekloj godini
uložio u razvoj poslovanja i usluga”, izjavila je Anđelka
Ramljak, područna menadžerica u dm-u.
Nakon 2016. i 2019. godine Podravka je po treći puta odnijela
primat u kategoriji Proizvođač godine osvojivši ovu prestižnu
nagradu ispred tvrtki Cromaris i Naše klasje.
Tijekom protekle godine, Grupa Podravka nije samo ostvarila
značajan rast prihoda i neto dobiti, već je napravila i značajne
iskorake u modernizaciji i transformaciji poslovanja te je
implementirala i dvije nove strategije – Strategiju održivog
poslovanja i Nutritivnu strategiju, što je vrednovao i žiri
Zlatne košarice.
Društveno odgovorna kompanija godine je Cromaris koji je u
protekle tri godine osvajao priznanja za najboljeg proizvođača, a
ove godine su posebno prepoznata njegova ostvarenja u području
održivosti i društvene odgovornosti. U finale su se plasirali
višestruki osvajači ove kategorije u proteklim godinama – dm i
Dukat.
Osim nagrade za najboljeg proizvođača, koprivnička Podravka u
svoje vitrine nosi i Zlatnu košaricu za najbolji proizvod –
Čokolino Dark. Ova je slatka inovacija dobila najviše glasova u
finalu, gdje su se plasirali Orgula Junior BIO i PIK Slow Cooked
Selection.
Mali trgovac godine je zagrebačka Mrkvica koja je time ponovila
svoj uspjeh iz 2019. godine kada je također bila najbolji mali
trgovac u Hrvatskoj. Prošlogodišnji pobjednik Kredenca i trgovina
Lokalitet ušle su u finale ove kategorije, ali Mrkvica je ipak
ostvarila malu prednost.
U šestoj kategoriji Tehnološki dobavljač godine žiri je najviše
glasova dao kastavskoj tvrtki RIS koja je tako po drugi puta
osvojila priznanje za najboljeg tehnološkog dobavljača za
maloprodaju i industriju robe široke potrošnje (pobijedili su i
2019. godine). Geld data se kao i prošle godine uspjela probiti
do samog finala, ali je ostala za nijansu uskraćena za osvajanje
nagrade, a nije daleko bila ni tvrtka Špica Sustavi.
Sve kategorije nagrada odnosile su se na ostvarenja u poslovnoj
2023. godini pri čemu su osobito vrednovani doprinosi razvoju
tržišta u pogledu kvalitete investicija, otvaranja novih
prodajnih objekata i novih radnih mjesta, ulaganja u proizvodne
pogone, provedene akvizicije te ukupan doprinos unapređenju
sektora kroz stvaranje dodane vrijednosti za tržište i potrošače.
Najbolje od najboljih u sektorima maloprodaje i industrije robe
široke potrošnje odabrao je stručni žiri sastavljen od uglednih
stručnjaka, među kojima su predstavnici agencija za istraživanje
tržišta NIQ, GfK, Ipsos, Hendal, Focus i Valicon, konzultantske
kuće PwC, Ekonomskog instituta Zagreb,
Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, sektorskih
institucija (HGK, HUP, HOK), Hrvatske udruge za zaštitu
potrošača, Sindikata trgovine Hrvatske i magazina Ja TRGOVAC.
Svečanost proglašenja pobjednika natječaja Zlatna košarica 2023.
održana je uz pismo potpore Predsjednika Republike Hrvatske
Zorana Milanovića, pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva
i održivog razvoja te uz sponzorsku podršku kartičarske kuće
Mastercard, tvrtke B1 Media, Hrvatske gospodarske komore,
Hrvatske udruge poslodavaca i Weekend Food Festivala.



