
Zbog pandemije su lani usporena ulaganja u marketing putem influencera na društvenim mrežama, no ove će godine to biti kompenzirano porastom ovog oblika promocije za više od 33%.
Istraživačka i analitičarska kuća Insider Intelligence objavila
je svoju analizu marketinškog tržišta koje se tiče oglašavanja na
društvenim mrežama korištenjem utjecajnih i slavnih osoba, tzv.
influencera. Prema njihovim podacima, ove će godine, samo na
području SAD-a, tvrtke u marketing putem influencera uložiti 3,69
milijardi američkih dolara. Bit će to prvi puta da se u ovaj
oblik oglašavanja ulaže preko 3 milijarde dolara u SAD-u, a
porast u odnosu na prošlu godinu iznosit će preko 33%.
Plaćanje influencera za promociju raznih proizvoda i usluga nije
novost, a posljednjih godina bilježi sve veću prisutnost u
cijelom svijetu. Industrija “influensanja” na društvenim je
mrežama prošle godine ipak rasla nešto sporije (za oko 14%) jer
su kompanije pod utjecajem pandemije smanjivale svoje budžete za
ovaj oblik promocije. No, ovi analitičari predviđaju kako će se
ove godine sve to kompenzirati i kako će influenceri ponovno
dobro zarađivati od plaćenog sadržaja koji kreiraju za svoje
naručitelje.
Polovica zarade na Instagramu
Sljedeće godine u SAD-u će se za ovaj oblik marketinga izdvojiti
preko 4 milijarde, a 2023. godine čak i bliže 5 milijardi dolara.
Iako ove procjene iznosa vrijede za tržište SAD-a, lako je
zaključiti da trendovi nisu ništa drugačiji niti na ostalim
velikim tržištima, poput onog dalekoistočnog ili europskog.
Ulaganja koja su ovdje analizirana uključuju samo plaćanje
influencera za njihov sadržaj u novcu, dakle analiza ne uključuje
razne besplatne proizvode, usluge, putovanja i slične pogodnosti
koje influenceri redovito kompenziraju svojim uslugama.
Ovogodišnji porast tržišta influencera pripisuje se i ponovnom
aktiviranju industrije putovanja, jer su kompanije iz turističkog
sektora tradicionalno veliki ulagači i često koriste influencere
za promociju. Kad je riječ o platformama, Instagram je i dalje
vodeći s oko 50% tržišnog udjela, a slijede ga YouTube i
Facebook. TikTok je i dalje nešto slabiji u apsolutnim iznosima
no bilježi velike stope rasta.
Za usporedbu, dok će na influencere američke kompanije ove godine
dati spomenutih 3,69 milijardi, u klasični marketing na
društvenim će mrežama uložiti čak 58,66 milijardi dolara – pa
prostora za porast prihoda influencera očito i dalje ima.



