
Velika sportska natjecanja, a poglavito europska i svjetska prvenstva u nogometu koja prati gotovo polovina svjetske populacije, u mnogome donose značajan impuls za gospodarstvo kroz povećanu potrošnju.
Potrošnja vezana uz velika sportska natjecanja raste oko 10 posto
i to najviše u kategorijama audio – vizualne
tehnike odnosno televizora, sportske opreme, tj. navijačkih
rekvizita, putnih aranžmana (čarter letova koji se organiziraju
za odlaske na utakmice) i u kategoriji hrane i pića; prije svega
grickalice, piva i ostalih alkoholnih pića.
U Hrvatskoj je za vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji
potrošeno 9.277.224.291,92 kuna, piše RTL.
“Potrošnja u trgovini na malo u odnosu na isti period
lani bila je povećana osobito na dan pred utakmice i na dan samih
utakmica, u prosjeku bila između 11 i 15 posto”,
istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava
Ravlić na temelju podataka o fiskalizaciji u periodu od 15.
lipnja do 15. srpnja 2018. koliko je svjetsko nogometno prvenstvo
trajalo.
Usporedno s istim razdobljem u 2017., ističe Ravlić, prošle je
godine u ovom razdoblju promet u trgovini na malo, sukladno
podacima iz sustava fiskalizacije, bio manji za oko 5 posto (4,56
%).
“U ugostiteljstvu je primjerice na dan održavanja
utakmica promet u prosjeku rastao 10 posto i više. Rekord je
postignut na dan polufinala u utakmici s Engleskom kada je promet
u ugostiteljstvu rastao 17 posto, dok je za vrijeme finala porast
iznosio 13 posto”, ističe Ravlić.
U djelatnosti ugostiteljstva fiskalizirano je ukupno
878.824.104,83 kuna, ili oko 3 % više nego u istom razdoblju
prošle godine.



