
Ovih dana očekuje se dokapitalizacija Luke Zadar, čime će kineski ulagači i formalno postati većinski vlasnici te tvrtke. Time se otvara put za plasman kineske robe na europsko tržište upravo preko zadarske luke.
Nakon gotovo tri i pol godine od početka lobiranja i spominjanja
ulaska kineskoga kapitala u Luku Zadar, kineski ulagači preuzeli
su sve obevze iz ugovora i ovih dana očekuje se i ispunjenje tih
obveza, kaže za Radio Zadar Mario Rendulić
iz kinesko-hrvatskoga poslovnoga udruženja CSEBA.
”Očekujemo u zakonskom roku, sredinom lipnja, da ispune
sve svoje obveze. Trenutno je baš u tijeku transakcija za
dokapitalizaciju, za što je zakonska propozicija šest i pol
milijuna eura. To je temelj za stjecanje većinskoga vlasništva.
istodobno s tim raspisat će se i natječaj za nova radna
mjesta”, rekao nam je Rendulić.
Ostvare li se obećanja kineskoga konzorcija, zadarska bi luka,
posebno nakon izgradnje kontejnerskoga terminala na teretnom
dijelu luke Gaženica, mogla postati vodeća hrvatska luka.
”S dokapitalizacijom će ići u modernizaciju opreme,
strojeva, jer je poznato da nedostaje manipulativnih strojeva,
lučke dizalice,a trebaju preurediti i neka skladišta. To je,
naravno, sami početak, koji neće biti dovoljan iz tog kapitala
koji je u dokapitalizaciji. Njihovi planovi idu puno dalje, znači
govorimo o luci kao luci “hubu” ili “homeportu” za sve njihove
terete koji bi trebali krenuti u Europu, a da Hrvatska budu ta
vrata za ulaz u Europu”, napominje
Rendulić.
A prema svemu sudeći vrata za ulaganja Kineza u Luku Zadar je
bilo potpisivanje ugovora o gradnji Pelješkoga mosta, gdje je
izvođač radova kineski konzorcij.
”Pelješki most je zapravo “okidač” te investicije zato
što su oni stvarno dugo čekali. I naravno imponiralo im je da je
Hrvatska napravila zaokret u odnosu na dosadašnju politiku i
potpisala taj sporazum. Jasno, oni su tamo izvođači radova, ako
govorimo CRBC-u, a ovdje je kineski konzorcij ipak
investitor”, zaključio je Rendulić.



