
Drugi je dan sajma turizma ITB u Berlinu, a Hrvatska je tražena destinacija s 13 novih direktnih zračnih linija iz Njemačke prema Hrvatskoj.
Nakon jučerašnjeg vrlo uspješnog predstavljanja hrvatske turističke ponude tijekom prvoga dana sajma ITB u Berlinu, brojne promotivne aktivnosti i važni sastanci s ključnim međunarodnim partnerima održani su i danas tijekom drugog dana održavanja ovog najvećeg svjetskog turističkog sajma. Tako se hrvatska delegacija predvođena ministrom turizma Garijem Cappellijem te direktorom Glavnog ureda HTZ-a Kristjanom Staničićem susrela sa Sebastianom Münzenmaierom, predsjednikom Odbora za turizam u njemačkom Bundestagu, koji je obišao hrvatski štand i pritom pohvalio novi dizajn i koncept nastupa Hrvatke turističke zajednice, ali i Hrvatsku kao vrlo popularnu i traženu destinaciju među njemačkim turistima.
Jedna od tema ovog susreta je bila i inicijativa o osnivanju jedinstvenog europskog fonda i Radne skupine za turizam unutar institucija Europske unije. Sastanku je prisustvovao i Veleposlanik Republike Hrvatske u Saveznoj Republici Njemačkoj Gordan Grlić Radman.
Tijekom prva dva dana sajma održani su i brojni sastanci s ključnim partnerima među kojima su Jet2com, TUI, Savezna udruga njemačke turističke industrije (BTW), Expedia, Olimar, Germania, Eurowings, Condor, Thomas Cook Njemačka i drugi.

Ministar Cappeli je pak naglasio kako je turizam pokretač gospodarskog sustava zbog prilika koje stvara za nove investicije i omekšavanje diplomatskih veza.
“Ovakva su događanja odlična prilika za susret s različitim dionicima u turizmu, od turoperatora i avioprijevoznika do predstavnika političkih institucija za turizam, ali i za održavanje sastanaka s zainteresiranim stranim ulagačima. Nakon što smo postigli veliki uspjeh na europskim emitivnim tržištima, počeli smo ulagati u privlačenje gostiju s dalekih tržišta. Prošle smo godine uspostavili direktnu avioliniju na relaciji Dubai – Zagreb što je izuzetno bitno za dobru povezanost naših destinacija s tržištima poput Kine, J. Koreje i Japana”, rekao je ministar Cappelli nakon što se na temu viza na sajmu sastao s veleposlanikom Ujedinjenih Arapskih Emirata u RH (sa sjedištem u Njemačkoj) Ali Abdullom Al Ahmedom s kojim je razgovarao o otvaranju diplomatskog predstavništva u Ujedinjenim Arapskim Emiratima što bi gostima iz Azije omogućilo još brži i jednostavniji dolazak u Hrvatsku.
“Privlačenju još većeg broja kineskih gostiju zasigurno će pridonijeti i činjenica što je ova godina proglašena godinom Europe u Kini, a predstavnici delegacije iz Macaoa na sajmu su nam uručili i poziv za sudjelovanje na Globalnom Turističkom Ekonomskom Forumu u listopadu ove godine što je još jedna prilika za turističku promociju, ulaganja i suradnju s Kinom”, zaključio je ministar Cappelli.
Inače, predstavnici kompanije Jet2com naglasili su kako tjedno realiziraju više od 40 letova prema Hrvatskoj te da su odlične rezultate i poraste prometa u prošloj godini ostvarili prema destinacijama kao što su Dubrovnik (+26%) i Split (+36%). Osim odličnih rezultata i najavljenih povećanja u segmentu avioprometa, predstavnici kompanije Jet2com su također najavili nove aktivnosti i proširenja u segmentu nautičke ponude, ali i u segmentu “family” ponude u sklopu projekta “Jet2villas”.
Iz TUI-a također najavljuju kako u Hrvatskoj povećavaju ponudu hotela za obitelji i to za 10%, a razgovaralo se i o proširenju suradnje te novim ponudama za Hrvatsku u 2019. i 2020. godini kroz razvijanje luksuznog turističkog proizvoda (tzv. luxury brand). Cjelokupna TUI grupa u svom portfelju drži 1600 turističkih agencija i vodećih portala, oko 150 aviona, više od 300 hotela s 214.000 kreveta, 14 brodova za krstarenje te zapošljava više od 67.000 radnika u više od 130 zemalja.
S predstavnicima Expedie se razgovaralo o ponudi novih digitalnih platformi za oglašavanje turističkih proizvoda na britanskom i američkom tržištu, dok se s predstavnicima BTW-a, udruge koja promovira interese njemačke turističke industrije, razgovaralo o tješnjoj suradnji između strukovnih udruga njemačke i hrvatske, a posebna tema je bila i partnerstvo na godišnjoj konferenciji BTW-a u Njemačkoj u 2019. godini.
Predstavnici Condora su predstavili nove linije iz Frankfurta prema Zadru i Rijeci te iz Dusseldorfa prema Splitu, kojeg će također povezivati i sa Hannoverom. Eurowings u ljetnom redu letenja za 2018. pojačava operacije iz Njemačke za Dubrovnik i to iz Düsseldorfa, Hannovera, Berlina, Kölna (Bonn), Münchena i Stuttgarta. Tu je easyJetova nova linija koja će povezat Zadar i Berlin, a iako u ponudi već imaju liniju iz berlinske zračne luke Schönefeld prema Puli, uvode novu liniju koja će Pulu povezati s drugom zračnom lukom – Tegel.
Lufthansa je u ljetnom redu letenja za 2018. najavila novu liniju Zadar – Frankfurt, ali i povećanje operacija prema Puli, dok je Ryanair još ranije najavio tri nove linije iz Frankfurta za Pulu, Rijeku i Zadar te liniju Zadar – Bremen. Germania je pak objavila kako će ovo ljeto povezivati Dresden s Dubrovnikom.
Dodajemo kako je prezentaciju hrvatske turističke ponude na sajmu ITB svojim dolaskom uveličao i hrvatski rukometni reprezentativac te igrač berlinskog Füchsea Jakov Gojun, koji je izazvao veliku pozornost posjetitelja sajma ITB i tako dodatno doprinio pozicioniranju Hrvatske kao atraktivne i popularne turističke destinacije. Isto tako, povodom Međunarodnog dana žena ministar Cappeli i direktor Staničić prisutnim damama darovali su ruže.
Podsjećamo kako na sajmu ITB, uz Hrvatsku turističku zajednicu, svoju ponudu predstavlja i 21 suizlagač. Sajam je otvoren do 11. ožujka te se očekuje da će ga posjetiti oko 150.000 posjetitelja.



