
Uprava Brodosplita u utorak je izvijestila kako očekuje jamstva Vlade Republike Hrvatske odnosno državna jamstva kako bi se pratilo financiranje novih poslova splitskog brodogradilišta.
Iz Brodosplita ističu kako bi prva godina
nakon uspješno provedenog restrukturiranja trebala biti iznimno
važna za DIV grupu odnosno Brodosplit, zato što se u
brodogradnji prepoznaju po gradnji složenih brodova za putničko
i cruising tržište, kao i brodova s posebnim zahtjevima (npr.
vojni i luksuzni) i tržište složenih čeličnih konstrukcija
(brane, mostovi, elementi platformi). Tu je splitsko
brodogradilište, kako tvrde, pripremilo dobre poslove.
Međutim, da bi to mogli ostvariti u punom volumenu od Vlade RH
odnosno od Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR), kao
državne razvojne i izvozne banke, ‘očekujemo podršku u
osiguranju jamstava za povrat avansa i po potrebi za kreditna
zaduženja kako to ima i naša konkurencija u EU’, ističu iz
Brodosplita u odgovoru na upit Hine.
Kako su danas objavili neki mediji, predsjednik Uprave
Brodosplita Tomislav Debeljak mora u sljedećih 60 dana odlučiti
potpisuje li ugovore za gradnju sedam novih kruzera, no ‘posao
im ‘visi’ jer se poslovne banke u Hrvatskoj, pogotovo nakon
krize u Uljaniku, ne žele izlagati i davati kredite za
gradnju’.
‘A da bi Brodosplit ušao u te poslove, treba im jamstvo za 80
posto vrijednosti ugovorenog broda. Brodosplit može uložiti 20
posto svojeg novca, jer će to relativno brzo pokriti avansom,
no treba mu kvalitetnija financijska pratnja do predaje brodova
jer tek tada kupac isplaćuje posao. Stoga Brodosplit prebacuje
lopticu Vladi tražeći da ona osigura ova jamstva, izgledno
putem državnog HBOR-a‘, piše današnji Večernji
list.
Upitan za eventualna jamstva brodogradnji ministar financija
Zdravko Marić podsjetio je danas da više od
dva odnosno tri desetljeća imamo problematiku brodogradnje.
‘Znate i sami kako smo reagirali u slučaju vezano uz Uljanik,
lani smo dali zadnju subvenciju iz samog proračuna i tada smo
okarakterizirali da se nadamo da je to bilo završno. Međutim,
evidentno je da je problematika brodogradilišta i dalje na
stolu, tako da ćemo se i s problematikom Uljanika, odnosno
Brodosplita i svih ostalih morati i dalje
nastaviti baviti. Jer svi su prošli daleki put restrukturiranja
i u konačnici država je izašla iz njih i u najvećem dijelu oni
su pod upravljanjem privatnih igrača. Međutim, evidentno je da
određeni iskoraci koji su napravljeni možda neće biti u
potpunosti dovoljni’ rekao je Marić, dodajući da će preko
resornog ministarstva pratiti razvoj te problematike, piše
tportal.



