
Pitanje gospodarskog i prometnog položaja Šibenika, pa i njegovog prosperiteta neizbježno se nameće u kontekstu najava golemih ulaganja moćnih kineskih investitora u Zadar, te posebno zbog interesa kineskog kapitala za ulaganja u željezničku prugu Knin - Zadar - Knin radi jačanja pozicije gospodarske zone Crno
Prema aktualnim najavama prema Zadru se “valja” golemi
kapital kineskih državnih i privatnih tvrtki. Kinezi prije svega
namjeravaju ulagati u zadarsku prometnu infrastrukturu kako bi
Grad Zadar bio sposoban za ulogu jakog ulaza na tržište Europske
unije. Strateški ciljevi kineskih investitora su zadarska zračna
luka, Luka Zadar, Poduzetnička zona “Crno” i pruga Knin –
Zadar.
Kinezi su vlasnici 25 posto Luke Zadar, do kraja ožujka bi
trebali postati i njeni većinski vlasnici, a kreće i investicija
od gotovo 230 milijuna kuna u teretnu luku “Gaženica” koja
prerasta u stratešku luku za uvoz kineskih proizvoda u EU.
Slijedi modernizacija Luke Zadar i to u sklopu najvećeg
građevinskog i investicijskog projekta u povijesti čovječanstva
“Jedan pojas, jedan put”, prometne veze od istoka Kine do sjevera
Europe.
Kineski planovi u Zadru neostvarivi su bez modernizacije pruge
Zadar – Knin koja je odavno izgubila gospodarski značaj i kojom
prođu tek dva – tri teretna vlaka mjesečno. Obnova i
modernizacija te pruge bile su važne teme i na nedavnom poslovnom
forumu u Šangaju, a među prioritete projekte uključile su ih i
Hrvatske željeznice.
Ostvare li se ove najave kineska ulaganja u Zadar potpuno će
promijeniti gospodarsku sliku sjeverne Dalmacije. Stjecajem
okolnosti Knin će ponovno postati važno prometno čvorište s novim
razvojnim perspektivama. Iako je kineski kapital fokusiran na
pretvaranje Zadra u ključ za ulazak na europsko tržište,
nedvojbeno je da će ulaganja u zadarske pomorske luke i aerodrom
imati snažan upliv i na zadarski turizam.
Nema sumnje da će Zadar dobiti snažan vjetar u leđa. To su
odlične vijesti za Zadar, Dalmaciju i Hrvatsku, ali pitanje je
vide li se Šibenik i Šibensko – kninska županija u tim golemim
prometnim i gospodarskim pomicanjima i postoje li mogućnosti da
se u njih uključe?
Za sada se u svemu tome Šibenik i Šibensko – kninska županija ne
spominju, a nema ni informacija da su se šibensko – kninski
dužnosnici uključili u privlačenje kineskog kapitala.
Izostane li da tako kažemo, narančasta inicijativa, Šibenik bi se
mogao naći u sivoj zoni, u prometnom i gospodarskom zapećku,
između rastućeg gospodarstava Splita i gospodarsko – prometne
ekspanzije Zadra s perspektivom da se zadovolji tek mrvicama s ta
dva “stola”, piše Šibenik News.



