
Na snagu stupa nekoliko mjera koje će se nasloniti na poreznu reformu iz 2017.
Novoj godini osigurana su porezna rasterećenja od
čak 1,25 milijardi kuna. Riječ je o nekoliko mjera koje će
se nasloniti na poreznu reformu iz 2017. koja je
ostavila oko 2,5 milijardi kuna u džepovima poreznih
obveznika. I dalje nema ništa od smanjenja opće stope PDV-a na 24
posto, piše Varaždinski.hr.
Konačno se, nakon što ju je Slavko Linić ukinuo, vraća
mogućnost korištenjapretporeza PDV-a na kupnju osobnog
automobila.
Moći će se odbiti maksimalno 50 posto PDV-a do vrijednosti od 400
tisuća kuna. Na snagu stupa i novi sustav obračuna trošarina na
automobile pri čemu se ukida trošarina na vrijednosnom kriteriju
do razine od 150 tisuća kuna, dok se do sada plaćalo oko 3000
kuna te vrste trošarine na spomenutu vrijednost automobila.
Trošarine po osnovi emisije CO2 ostaju jednake, ali
ministar Zdravko Marić izračunao je da će se trošarine
za automobile, nove i stare, u prosjeku smanjiti 30 posto.
Pojednostavnit će se i prijenos vozila tako što će ga se moći
obaviti u centrima za tehničke preglede pa će i u tu
biti ušteda za građane.
Ukupno, samo na automobilima Marić je osmislio rasterećenje od
800 do 850 milijuna kuna. S Europskom komisijom razgovara se o
odobravanju povrata 50 posto pretporeza i za brodove koji se
koriste u službene svrhe.
Poduzetnike će se rasteretiti za oko ostalih 400
milijuna kuna kroz podizanja praga PDV-a i paušala poreza na
dohodak te ustupke poput priznavanja troškova smještaja i
prehrane radnika te troškova nastalih konzumacijom bezalkoholnih
napitaka tijekom radnog vremena.
Kao što je i najavljeno, povećava se prag za ulazak u sustav
PDV-a s 230.000 kuna na 300.000 kuna prihoda godišnje, a na
istu se razinu diže i prag za paušalni porez na dohodak. Time će
se otvoriti mogućnost za novih trideset tisuća paušalista pa će
ih ukupno biti maksimalno 57 tisuća. Uvoznici više neće morati
plaćati PDV pri uvozu, nego će imati deset dana da ga prikažu i
zatraže pretporez. To će im olakšati likvidnost. Ipak, najveći
set promjena vezan je za automobile.
Rasterećenja su moguća jer je stanje u državnoj blagajni i bolje
od očekivanja. Deficit će biti manji od dvije milijarde kuna,
odnosno bolji čak i od iznosa koji se očekivao u rebalansu.
Prihodi od PDV-a unatoč rasterećenjima u nekim kategorijama
narasli su za više od milijardu kuna, a kada bi se spustila opća
stopa PDV-a, Marić bi ostao bez oko dvije milijarde kuna.
Troškovi za kamate pali su oko 800 milijuna kuna, a kad se
završi refinanciranje cestarskog duga, uštede na kamatama bit će
veće od milijardu kuna. Iduća je godina nezahtjevna po pitanju
otplata dugova, na naplatu stižu tek dvije srednje velike
obveznice ukupne vrijednosti od oko 12 milijardi kuna. Cijena
duga pokazuje da su kupci duga ukalkulirali rast hrvatskog
rejtinga.



