
U organizaciji Hrvatske turističke zajednice, jučer je u Muzeju vučedolske kulture održana zanimljiva radionica na temu održivog razvoja kulturnog turizma.
Radionica je održana u okviru projekta “Europske destinacije
izvrsnosti” (EDEN), a dio cjelokupnog programa je obuhvaćao i
dvodnevno studijsko putovanje novinara koji su tako upoznali
ljepote Iloka, Vučedola i Vukovara. Riječ je o destinacijama koje
su ovogodišnji pobjednik nacionalnog EDEN izbora za 2016./2017.
godinu, a koji je održan na temu “Kulturni turizam”.
Ispred Hrvatske turističke zajednice radionici je prisustvovala
Slavija Jačan Obratov, direktorica Sektora za upravljanje
destinacijom i podršku razvoja ponude, koja je naglasila važnost
promoviranja kulturnog turizma.
“U promoviranju ponude kulturnog turizma ključnu ulogu
imaju komuniciranje emocija i kreiranje doživljaja. Promocija
manje poznatih i turistički netradicionalnih destinacija,
stvaranje europske mreže destinacija koje razvijaju održive
oblike turizma i smanjenje sezonalnosti, temeljni su ciljevi
projekta EDEN, kojeg je 2006. godine pokrenula Europska
komisija”, istaknula je Jačan Obratov.
O pobjedničkoj destinaciji pričala je Rujana Bušić Srpak,
direktorica TZ Vukovarsko-srijemske županije, koja je naglasila
da je osnovni turistički identitet ove županije temeljen upravo
na kulturnim atrakcijama.
Odgovore na pitanja o tome kako privući turiste kojima je
temeljni motiv dolaska kultura te može li kultura pomoći manje
razvijenim krajevima i produljenju sezone, ponudili su Lidija
Komes, ambasadorica EDEN-a u Hrvatskoj, Mirela Hutinec,
ravnateljica Muzeja vučedolske kulture, Ružica Marić,
ravnateljica Gradskog muzeja Vukovar, Jasna Babić, direktorica TZ
Grada Vukovara i Ivica Miličević, direktor TZ Grada Iloka.
Kako bi se sudionicima pokazali dobri primjeri iz prakse, iz
Šibenika se javila Gorana Barišić Bačelić, ravnateljica Tvrđava
kulture, koja je istaknula odlične rezultate posjećenosti dviju
gradskih tvrđava, a koje je od otvaranja posjetilo više od 550
tisuća posjetitelja.
Također je dodala kako u njihovom slučaju nije bilo važno samo
uspješno provesti projekte obnove tvrđava u Šibeniku, nego i
učinkovito upravljati postprojektnim razdobljem.
Zaključak radionice je da su kreativni, suvremeni i inovativni
modeli upravljanja kulturnom baštinom sve više u trendu te da je
iste potrebno ponuditi stranim i domaćim gostima jer je Hrvatska
doista zemlja bogate kulturne baštine.



