
Globalni tjedan poduzetništva je svjetska inicijativa sa svrhom promicanja poduzetništva i poduzetničkog načina razmišljanja kod mladih, ali i ostalih dobnih skupina. Održava se svake godine u cijelom svijetu u mjesecu studenom.
Zadnje istraživanje koje je prevelo GfK za kompaniju Amway u
sklopu svog Global Entrepreneurship Reporta, koji se provodi već
9 godina u 44 zemlje pokazao je snažan porast poželjnosti
poduzetničkog potencijala u Hrvatskoj, posebice među muškom
populacijom kao i generalno u dobnim skupinama od 18 do 35 te od
35 do 49 godina.
Kao razlog ovog rezultata nameće se zaključak da je gospodarska
recesija prethodnih godina uzrokovala iseljavanje hrvatske radne
snage u EU i druge države te diljem svijeta (npr. SAD, Kanadu,
Australiju). Oni koji su ostali iskusili su gospodarsku depresiju
i nemogućnost pronalaska posla nakon završetka fakulteta.
Hrvatska je radna snaga imala najveću stopu nezaposlenosti mladih
i osoba koje su nedavno diplomirale u Europi. Sada su te osobe
nešto starije i shvaćaju da se moraju pobrinuti za svoju sudbinu
i pronaći alternativne načine za ostvarivanje dohotka koji ne
uključuju oslanjanje na Vladu koja će im pronaći radna
mjesta.
Štoviše, percepcija prosječnog hrvatskog radnika je da ih
nadređeni i tvrtka iskorištavaju, a da sustav ne može učiniti
mnogo za njih. Stoga je neovisnost od poslodavaca primarni razlog
za pokretanje vlastitog poslovanja.
Bitno je istaknuti da je istraživanje pokazalo i da žene i
muškarci podjednako pokazuju pozitivan stav prema poduzetništvu,
međutim 42% muškaraca će se odlučiti za poduzetništvo, dok će to
učiniti tek 28% žena.
Ukupno, rezultati pokazuju da se pozitivan stav prema
poduzetništvu povećao za 9% u odnosu na istraživanje provedeno
prethodnu godinu, a poduzetnički potencijal pokazuje povećanje od
10% što znači da 35% ispitanika u Hrvatskoj može zamisliti
pokretanje vlastitog posla. Zanimljivo je također da je pozitivan
poduzetnički potencijal uočen kod 85% ispitanika sa završenim
fakultetom.
Rezultati istraživanja, provedenog na uzorku od 1000
ljudi u dobi od 15+. Tema ovogodišnjeg istraživanja bila je
“Poduzetništvo u promjenjivom radnom okruženju zemalja
sudionica”.



